آرشیو شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵، شماره ۴۷۳۵
ایران
۱۵

احتمال تعطیلی بازار پرندگان فریدونکنار

فرماندار فریدونکنار گفت که برای تعطیلی بازار پرندگان این شهرستان در هفته آینده تصمیم نهایی اتخاذ خواهد شد و به احتمال قوی این بازار تعطیل می شود.

این بازار بنابر هشدار دامپزشکی و محیط زیست درباره شیوع بیماری آنفلوآنزای حاد پرندگان باید از حدود یک ماه و نیم پیش تعطیل می شد.

اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران از حدود دو ماه پیش پروانه شکار تمامی شکارچیان استان را لغو کرد و نسبت به تبعات هرگونه شکار غیرمجاز پرندگان و شیوع بیشتر آنفلوآنزای حاد پرندگان هشدار داد. با این حال مسئولان محلی نگرانی از تبعات اجتماعی را علت تعطیل نکردن اجباری این بازار می دانند.

حسین منفردی در گفت وگو با ایرنا افزود: با توجه به شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در برخی مناطق کشور از جمله مازندران، برای مقابله با این بیماری خطرناک همه باید تلاش کنیم تا جلوی گسترش شیوع و آسیب های احتمالی این بیماری را بگیریم.

این مقام مسئول ادامه داد: قانون بصراحت مشخص کرده که باید برای مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تدابیر لازم اندیشیده شود و اگر کسی این کار را انجام ندهد، خلاف قانون عمل کرده است.

وی افزود: با این وصف ما علاقه مندیم با تعامل سازنده با فروشندگان فعال در بازار پرندگان، آنها را متقاعد کنیم که خودشان بازار را تعطیل کنند، چراکه این کار به نفع همه است.

منفردی گفت: در همین راستا چند جلسه با مسئولان، دامگاه داران و متولیان بازار برگزار کردیم که خوشبختانه تا حدودی متقاعد شدند که بازار پرندگان تعطیل شود.

وی اظهار کرد: در بازار پرندگان فریدونکنار افراد زیادی به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول فعالیت هستند و ما هم این موضوع را بدرستی درک می کنیم، اما باید بپذیریم که در شرایط فعلی سلامتی شهروندان برای ما مهم است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در هفته پیش رو، بازار پرندگان فریدونکنار به احتمال زیاد تعطیل خواهد شد و بعد از عادی شدن شرایط، دوباره فعالیتش را شروع می کند.