آرشیو یکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۳۶
حوادث - اخبار کشور
۱۱

سازمان هواشناسی خبر داد: فعالیت سامانه بارشی و احتمال اختلال در تردد جاده های کوهستانی

سازمان هواشناسی با اعلام اینکه از اوایل امروز فعالیت یک سامانه بارشی با بارش پراکنده برف در غرب کشور آغاز می شود نسبت به اختلال در تردد جاده های کوهستانی هشدار داد.

بنا بر اعلام این سازمان، یک سامانه بارشی از اوایل امروز با بارش پراکنده برف در غرب کشور آغاز می شود و بتدریج شدت و گستره آن افزایش می یابد و بعداز ظهر امروز در مناطق غرب، ارتفاعات زاگرس، برخی مناطق شمال غرب و دامنه های جنوبی البرز غربی بارش برف و در نواحی جنوب غرب کشور بارش باران و برف انتظار می رود. ضمن اینکه با حرکت این سامانه به سمت شرق اواخر امروز از شدت بارش در غرب کشور کاسته می شود.

این سامانه فردا تضعیف شده و بارش برف عمدتا محدود به البرز شرقی و بارش برف و باران خفیف در برخی مناطق شرق کشور خواهد شد.

بنابر اعلام سازمان هواشناسی، بر این اساس امروز بارش برف در استان های کردستان، کرمانشاه، لرستان، زنجان، همدان، مرکزی، قزوین و در اواخر وقت ارتفاعات استان البرز و ارتفاعات تهران و صبح فردا بارش خفیف برف در ارتفاعات تهران، غرب سمنان و مناطق مرکزی خراسان رضوی و بارش باران و برف خفیف در جنوب خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی پیش بینی می شود، لذا توصیه می شود در جاده های کوهستانی استان های مذکور تمهیدات لازم برای جلوگیری از اختلال در تردد جاده ای بکار گرفته شود.