آرشیو دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۳۷
صفحه آخر
۱۲

نماینده پارلمان اروپا: حملات تروریستی در اروپا حاصل حمایت های ما از داعش است

نماینده آلمانی پارلمان اروپا با اشاره به حمایت های انگلیس و آمریکا از داعش، از اتحادیه اروپا خواست به دنباله روی بی چون و چرا از آمریکا پایان دهد.

دکتر «کورنلیا ارنست»، از نمایندگان بلند پایه آلمانی حزب چپ پارلمان اروپا در گفت و گو با خبرگزاری تسنیم اعلام کرد، اروپاییان تا حد زیادی خود مسئول افزایش تروریسم در این اتحادیه بوده و این بحران را خود ساخته اند؛ چرا که سیاست غرب در برابر کشورهایی مانند افغانستان، عراق و دیگر کشورها همواره ناشی از منافع شخصی و تکبر نسبت به جامعه محلی بوده است.

این سیاستمدار آلمانی تاکید کرد: «زیر نگاه های غرب و با حمایت آمریکا و انگلیس القاعده و داعش توانستند تثبیت شده و ریشه بدوانند.» وی در ادامه با اشاره به «نقش ویژه آمریکا» در به وجود آمدن چنین شرایطی با توجه به سیاست های نادرست و فاجعه بارش در خاورمیانه گفت: «ما اروپاییان باید به این روند که مطیع و دنباله رو آمریکا باشیم خاتمه دهیم.» دکتر «کورنلیا ارنست» همچنین تاکید کرد، «این پناهندگان نیستند که خطر ترور را افزایش می دهند بلکه سازمان هایی هستند که از شرایط اضطراری برخی از پناهندگان سوء استفاده می کنند و همچنین حماقت ما در برخورد با انسان هایی که به سوی ما در اروپا می آیند عامل ایجاد چنین شرایطی است. این آخرین بار نیست که صدها هزار نفر از ترور و داعش فرار می کنند.»