آرشیو دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵، شماره ۶۴۰۹
جهان
۲۴

دو خط خبر

پلیس بلژیک اعلام کرد که سه مظنون را در ارتباط با حملات تروریستی پاریس و بلژیک بازداشت کرده است. تاکنون 20 نفر در بلژیک به اتهام حملات پاریس بازداشت شده اند.

کریستیا فریلند، وزیر امور خارجه جدید کانادا لغو تحریم های این کشور علیه روسیه را رد کرد و گفت: هدف از تحریم روسیه واکنش به نقض آشکار قوانین بین المللی از سوی مسکو است.

هزاران معترض به خیابان های شهر بیلبائو واقع در شمال اسپانیا آمده و خواستار عفو زندانیان گروه جدایی طلب باسک موسوم به «اتا» شدند. تقریبا تمامی اعضای گروه اتا به زندان افتادند اما این جنبش از منحل شدن امتناع کرده است.

منابع مصری از کشته شدن یکی از سرکرده های خطرناک گروه «انصار بیت المقدس»، شاخه داعش در مصر در درگیری با نیروهای امنیتی این کشور خبر دادند.

سرویس های امنیت داخلی و اطلاعات خارجی آلمان در گزارشی محرمانه اعلام کردند، ظاهرا روسیه سال هاست با هدف متزلزل کردن ائتلاف نزدیک اتحادیه اروپا و امریکا اذهان عمومی در اروپا را تحت تاثیر قرار داده است.

کوزوو با اعتراض به اقدام صربستان در راه اندازی قطار به شمال کوزوو که صرب ها درآن اکثریت دارند، آن را تحریک آمیز و نقض حق حاکمیت خود دانست. از دیگر سو صربستان نیز جلوی عبور قطاری را که اخیرا به شمال کوزوو فرستاده بود، به بهانه احتمال منفجر شدن ریل قطار گرفت و به این ترتیب تنش میان دو طرف بالاگرفت.