آرشیو دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۳۷
حوادث - اخبار کشور
۱۱

به علت مشکلات اقتصادی و به روز نبودن آموزش های فنی و حرفه ای

فقط 30 تا 40 درصد مهارت آموزان تهرانی جذب بازار کار می شوند

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان تهران با بیان اینکه سالانه 200 هزار نفر در آموزشگاه های دولتی و خصوصی تحت پوشش این اداره کل مهارت آموزی می کنند ازجذب فقط30 تا 40 درصد آنان در بازارکار خبر داد.

مجید طهرانیان در مصاحبه با خبرگزاری صدا وسیما مشکلات اقتصادی موجود در کشور و همچنین به روز نبودن آموزش های فنی و حرفه ای را از دلایل عمده جذب نشدن مهارت آموزان تهرانی به بازار کار دانست.

طهرانیان با بیان اینکه آموزش های فنی وحرفه ای پرهزینه هستند، به ناکافی بودن بودجه های فعلی سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور اشاره کرد و از دولت خواست در تخصیص بودجه به این بخش توجه بیشتری کند.

وی با ابراز تاسف از اینکه بخش قابل توجهی از تجهیزات مورد نیاز آموزش های فنی وحرفه ای هم اکنون فرسوده و غیراستاندارد هستند، گفت: این شرایط قطعا در کاهش کیفیت آموزش ها و پایین آمدن میزان مهارت کارآموزان بی تاثیر نیست.به گفته مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان تهران، اگر قرار باشد سطح آموزش ها به صورت 100 درصد به مهارت آموزان ارائه شود باید دولت اعتبارات مورد نیاز آموزش های فنی و حرفه ای را تا پنج برابر افزایش دهد.

طهرانیان با اشاره به اینکه در برخی رشته ها مانند «آی تی» که مواد مصرفی اندکی نیاز است آموزش ها بصورت کامل ارائه می شود، گفت: اما در برخی رشته های صنعتی مانند «اتومکانیک» با توجه به پیشرفت هایی که در این خصوص شده است تجهیزات مورد نیاز به میزان کافی برای آموزش وجود ندارد.

وی افزود: در شرایطی که موتورهای هیبریدی وارد بازار کار شده اما سطح مهارت ها در آموزشگاه ها، موتورهای انژکتوری است.