آرشیو دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۳۷
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

هوشنگ جاوید، کارشناس موسیقی: بازگشت سرمایه در جشنواره موسیقی فجر اصالت یافته است!

یک کارشناس موسیقی معتقد است که در جشنواره موسیقی فجر، بازگشت سرمایه سرمایه گذار از «انقلاب» اصالت بیشتری دارد!

در ادامه انتقادات اهالی موسیقی از جشنواره موسیقی فجر، این بار نوبت به هوشنگ جاوید، کارشناس پیشکسوت و شناخته شده موسیقی نواحی رسید تا به انتقاد از این جشنواره بپردازد.

جاوید در گفت وگو با سایت بصیرت گفت: بحث این است که برنامه ریزی و طراحی یک جشنواره، از پایه و اساس و بنیانش درست باشد و اهداف آن درست تعریف شده باشند. متاسفانه در قضیه جشنواره موسیقی فجر، مخصوصا موسیقی فجر در ابتدا، تنها جمع شدن هنرمندان و اجرای موسیقی مهم بوده است. یعنی طراحی خاصی راجع به آن انجام نشده است... مثلا ارتقای سطح موسیقی انقلاب، ارتقای سطح موسیقی فاخر در جامعه یا مثلا تغییرات شنیداری جامعه از نظر شنیدن موسیقی و عوض کردن شنیدار جامعه در طرح اولیه نبوده است.

وی افزود: آنجا تنها چیزی که مهم است بازگشت سرمایه سرمایه گذار است که مشارکت می کند و یا از یک گروهی حمایت می کند. مطمئن باشید هرگز آن کسی که چنین کاری می کند به فکر پراکندن و برون داد موضوعیت حماسی، انقلابی، آنچه که شایسته و درخور این جامعه است، مخصوصا با درون مایه ها و بن مایه های اسلامی نیست. این را به جرات می گویم و مطمئن باشید غیر از این هم نیست، مگر اینکه دولت و دستگاه های دولتی شکل تشویقی و حمایتی جدی به خود بگیرند و بتوانند آن کاری که لازم هست در این زمینه انجام دهند. غیر از این، من موفقیتی نمی بینم. غیر از اینکه کارهای درجه دو و سه تولید موسیقی، روی صحنه برود و جذب مخاطب بالایی داشته باشد، اما تاثیر بر مخاطب بسیار ضعیف باشد.