آرشیو دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵، شماره ۴۷۳۷
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰

لیگ برتر بسکتبال با تقابل تیم های اول و دوم جدول، دیدنی می شود

تکرار یا تلافی تیم های خوزستانی

حساسیت در مسابقه خوزستان پیش از تعطیلی 18 روزه لیگ برتر بسکتبال که از پنجشنبه این هفته آغاز می شود، دلچسب است، آن هم زمانی که دو تیم فینالیست پارسال مقابل هم بازی می کنند. نفت آبادان و پتروشیمی بندرامام، امروز در هفته پانزدهم لیگ برتر بسکتبال به میدان می روند؛ دیداری که پتروشیمی بندرامام از رویارویی دور رفت خاطره خوشی ندارد و تنها باخت این تیم برابر همین نفت آبادان است. مسابقه دو تیم فینالیست فصل قبل لیگ برتر بسکتبال، مهم ترین رقابت هفته پانزدهم به شمار می رود که به میزبانی آبادان برگزار می شود.

تیم نفت در مسابقه قبلی، زلاتکو را به عنوان تنها بازیکن خارجی خود در اختیار داشت، اما امروز با دو تغییر که از آغاز دور برگشت داشت و با جذب رایان ریچاردز و دورون پرکینز برابر حریف قرار می گیرد. پتروشیمی بندرامام نیز دو بازیکن خارجی دارد که امتیازآوران اصلی این تیم هستند. از این رو، تقابل خارجی های دو تیم تماشایی است. هر چقدر پتروشیمی بندرامام به فکر تلافی شکست قبلی است، نفت اما می خواهد در خانه پیروزی دور رفت را تکرار کند. پتروشیمی بندرامام با تعداد بردهای بیشتر صدرنشین رقابت ها و نفت آبادان تیم دوم رده بندی است. با این حال شکست صدرنشین، تاثیری در پیشتازی این تیم ندارد. بازی تیم های شیمیدر تهران و نیروی زمینی براساس نتیجه دور رفت که با دو امتیاز به سود شیمیدر به پایان رسید، می تواند از بازی های نزدیک این هفته باشد. شیمیدر با پیروزی یا شکست های اخیر در ثانیه های پایانی بازی ها، فشار زیاد جسمانی و روانی را تحمل کرده است.

دانشگاه آزاد تهران هم که شهرداری تبریز را در دور رفت با اختلاف زیاد شکست داده بود، این هفته مهمان این تیم است. این دو تیم در میانه جدول، رقابت نزدیکی دارند و در مکان های چهارم و پنجم جدول ده تیمی به فکر موقعیت بهتر هستند.

تیم شهرداری گرگان با بحران های متفاوت در بازی های خانگی، امروز با تیم a.s شیراز بازی دارد که تا اینجای لیگ برتر نبرده است. این بازی نمی تواند تماشاگران گرگانی را راضی کند و آنها نمی خواهند تیم شهرشان رتبه نهم جدول ده تیمی را در اختیار داشته باشد.

امروز شهرداری اراک میزبان همنام کاشانی خود است که هر دو تیم برای بازگشت به بازی ها به برد نیاز دارند.