آرشیو سه‌شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۳۸
صفحه آخر
۱۲

در اعتراض به سفر پادشاه این کشور به عربستان

اسپانیایی ها: به قاتل مردم یمن سلاح نفروشید

پادشاه اسپانیا در حالی برای فروش دو میلیارد یورو سلاح به ریاض سفر کرده که رسانه های اسپانیایی نسبت به فروش سلاح به آل سعود که در حال جنایت در یمن است، اعتراض کردند.

سرویس خارجی - آل سعود در 22 ماه گذشته با سلاح های اهدایی غرب هزاران کودک و زن و مرد بیگناه یمنی را به کام مرگ فرستاده است. اکنون اسپانیا نیز قصد دارد به ردیف فروشندگان سلاح به آل سعود بپیوندد. به گزارش فارس، «فیلیپ ششم» شاه اسپانیا دیروز به درخواست «سلمان بن عبدالعزیز» شاه عربستان سفر 3 روزه خود را به این کشور آغاز کرد. سفر پادشاه اسپانیا که قرار بود در نوامبر گذشته(آبان ماه) صورت گیرد، به دلیل مرگ یکی از برادران «ملک سلمان» به تعویق افتاده بود. رسانه های اسپانیا می گویند، قرار است در این دیدار قرارداد رزمناوهای «آوانتی 2200» به ارزش حداقل دو میلیارد یورو منعقد شود. همزمان برخی مطبوعات اسپانیایی از سفر شاه خود به عربستان برای فروش تسلیحات به ریاض که در حال جنگ با مردم یمن است انتقاد کردند و گفتند که او برای فروش سلاح به عربستان برای بمباران یمن به ریاض سفر کرده است.

خبر دیگر اینکه، «مجتهد» شاهزاده افشاگر سعودی این بار در صفحه توییتری خود اعلام کرده «شاید روز تحلیف ترامپ، روزی که آمریکایی ها به خود سرگرمند، دوره انتقال قدرت در عربستان باشد. آیا اتفاقی مهم در اینجا (عربستان) روی خواهد داد؟ بیایید منتظر باشیم.»

گفتنی است روز جمعه30 دی ماه مراسم تحلیف «دونالد ترامپ» رئیس جمهور جدید آمریکا در واشنگتن برگزار می شود. برخی منابع در سال های اخیر به ویژه با روی کار آمدن ملک سلمان از اختلافات شدید بین اعضای خاندان آل سعود خبر داده بودند. دیلی میل اخیرا اعلام کرده بود که سال 2017 می تواند سال کودتا در عربستان باشد!