آرشیو سه‌شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۳۸
ورزشی
۹

سرمربی تیم ملی بسکتبال تاکید کرد: احساس کردم می توانم به تیم کشورم کمک کنم

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران می گوید احساس کردم می توانم به تیم ملی کمک کنم. گزیده ای از تازه ترین صحبت های مهران حاتمی در ادامه می آید:

* به زودی همکارانم را معرفی خواهم کرد. هنوز 48 ساعت نشده که به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شده ام و اجازه دهید تا کمی زمان بگذرد و ما با همکارانمان صحبت کنیم و پس از نهایی شدن اطلاع رسانی کنیم.

* من می گویم شرایطی است که باید به تیم ملی کشورمان کمک کنیم. بعد از رفتن باوئرمن تیم ملی وارد بحران شد و باید یک نفر این شرایط را قبول می کرد تا مشکلی پیش نیاید. من هم چون سابقه حضور در کادرفنی را داشتم و در تیم ملی جوانان نیز فعالیت کرده بودم احساس کردم که می توانم کمک کنم و این سمت را قبول کردم.

* باشگاه شهرداری تبریز هم منافع ملی را مهم می داند و به دنبال تعامل است. آنها مخالفتی نکرده و برای من هم آرزوی موفقیت کرده اند.

* می دانم که با تجربه های بسکتبال ایران اکنون درگیر لیگ هستند و به همین دلیل باید ترکیبی ایجاد کنیم که بهترین باشد. باید در غرب آسیا موفق شویم تا بتوانیم سهمیه حضور در کاپ آسیای سال آینده که انتخابی جام جهانی است را بدست بیاوریم. با توجه به اینکه مسیر پیش رو طولانی و سنگین است باید شروع کارمان با تیم جوان باشد تا این بازیکنان که آینده بسکتبال ایران هستند نیز تجربیات خوبی کسب کنند.

* همه باید بدانند که وقتی ترکیبی جوان راهی مسابقات می شود قرار است آینده تضمین شود اما قطعا احتمال ضررهایی وجود دارد. معتقدم اگر قرار است عنوانی کسب شود باید خیلی بزرگ و ارزشمند باشد و نباید تجربه و رشد جوانان را فدای یک عنوان کرد و آینده را از آنها گرفت. به همین دلیل فرصت خوبی است تا در این تورنمنت از جوانان هم استفاده کنیم.