آرشیو سه‌شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۳۸
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

60 شاعر در شب های شعر انقلاب شعر می خوانند

در سومین دوره شب های شعر انقلاب 60 شاعر مطرح ادبیات فارسی به شعرخوانی درباره بزرگترین واقعه قرن بیستم می پردازند.

علی محمد مودب، رئیس موسسه شهرستان ادب در نشستی خبری گفت: شب های شعر انقلاب برنامه ای است که برگزیده های شعر انقلاب دور هم جمع شدند و توانستند به واسطه آن، علم شعر انقلاب را برافراشته و چراغ شعر انقلاب را روشن نگه دارند. علیرضا قزوه هم به عنوان یکی از متولیان این برنامه فرهنگی بیان کرد: شعر انقلاب به نسبت هنرهای دیگر جلوتر است و شاعران انقلاب در تمام برهه ها جلوتر بوده اند.

مرتضی امیری اسفندقه دبیر علمی سومین دوره شب های شعر انقلاب نیز اظهار داشت: شعر فارسی از ابتدا تاکنون شعر انقلاب بوده است و امروز شعر کاشان، گرمسار و حتی کوچه پس کوچه های تهران فقط با کوچه های خود حرف نمی زند بلکه با جهان سخن می گوید.

محمود حبیبی کسبی، نماینده هیئت اجرایی شب های شعر انقلاب هم درباره جزئیات این برنامه توضیح داد: افتتاحیه سومین دوره شب های شعر انقلاب، اول بهمن در مشهد از ساعت 18 با حضور شاعران خراسانی و سایر شاعران در سالن همایش های آستان قدس رضوی با تجلیل از غلامرضا شکوهی، محمدحسین جعفریان و مصطفی محدثی خراسانی که هر سه خراسانی هستند، آغاز به کار خواهد کرد. همچنین در بخش ویژه از محمدکاظم کاظمی تجلیل به عمل می آید. 6 بهمن از ساعت 18 در شهر مقدس قم در سالن همایش های بین المللی غدیر، دومین شب از شب های شعر انقلاب با تجلیل از محمدعلی مجاهدی، غلامرضا سازگار و ناصر فیض که هر سه اهل قم هستند، برگزار می شود. روزهای دهم، یازدهم و دوازدهم بهمن از ساعت 18 در فرهنگسرای اندیشه با تجلیل از محمدرضا آقاسی در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران با تجلیل از سیدحسن حسینی و در تالار سوره حوزه هنری با تجلیل از قادر طهماسبی برنامه شب های شعر انقلاب به کار خود پایان خواهد داد.

وی در پایان گفت: در سومین دوره شب های شعر انقلاب حدود 60 شاعر از سراسر کشور شعرخوانی خواهند داشت که سیدعلی موسوی گرمارودی، علی معلم دامغانی، سیمین دخت وحیدی، پرویز بیگی حبیب آبادی، جواد محقق، حسین اسرافیلی، سعید بیابانکی، عباس براتی پور و... برخی از چهره هایی هستند که شعرخوانی خواهند داشت.