آرشیو سه‌شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵، شماره ۳۷۲۲
هنر و ادبیات
۱۲

خبرهای کوتاه

اکران فیلم های جدید در سینماهای کشور

غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش گفت: در جلسه دوشنبه 27 دی ماه شورا قرارداد فیلم «ماحی» به کارگردانی داود خیام بعد از فیلم سینمایی «شاباش» به کارگردانی حامد کلاهداری در گروه سینمایی آفریقا بسته شد. به گفته او، براساس آیین نامه شورای صنفی نمایش، 28 دی ماه آخرین روز از نمایش فیلم «نفس» در سینماهاست و از 29دی، همه سینماها میزبان فیلم های جدید خواهند بود. مهر

حمایت عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از «شهرزاد»

طیبه سیاوشی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، درباره سریال «شهرزاد» گفت: از میان سریال هایی که در شبکه نمایش خانگی پخش شده «شهرزاد» تنها سریالی است که آن را دنبال کرده ام. در این سریال موضوعی که به نظر بنده منطقی و درست می آمد فضای به اصطلاح رئال یا واقعی آن بود. یعنی فضای زندگی مردم ایران را به گونه ای نشان داده بود که مخاطب می توانست باور کند. او افزود: اقبال عمومی به این سریال خیلی خوب بوده است و چون بخش مهمی از اوقات فراغت مردم را پر می کند بعید می دانم با موانعی جدی رو به رو باشد.

یوجینو باربا به ایران می آید

یوجینو باربا، یکی از مهم ترین چهره های تئاتر معاصر جهان و بنیانگذار گروه معروف «تئاتر اودین»، نیمه دوم بهمن برای اجرای نمایش و برگزاری چند کارگاه آموزشی پیشرفته، به ایران سفر می کند.