آرشیو چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۳۹
صفحه آخر
۱۲

نماینده پارلمان انگلیس پس از سفر به یمن: لندن دست از حمایت آل سعود بردارد /کمک به آل سعود یعنی کمک به تروریسم

یکی از نمایندگان پارلمان انگلیس که به تازگی از یمن بازگشته، به دولت خود هشدار داد سیاست های خود را تغییر دهد و دست از حمایت سعودی ها در کشتار مردم یمن بردارد.

«اندرو میچل» از اعضای حزب محافظه کار و نماینده پارلمان انگلیس می گوید «اگر دولت انگلیس سیاست خود را در یمن تغییر ندهد، تروریست ها به خاک انگلیس کشانده خواهند شد.» «اندرو میچل» در گفت وگو با روزنامه «تلگراف» گفته: حمایت انگلیس از ائتلاف سعودی علیه یمن مسئله ترور را شعله ورتر می کند و حتی می تواند به تهدیدات علیه اروپا بدل شود.

«میچل» که تنها چهره سیاسی انگلیسی است که طی دو سال گذشته به یمن سفر کرده اضافه می کند که «سیاست های دولت انگلیس در فروش تسلیحات به ائتلاف سعودی و در کنار آن کمک های میلیون پوندی به این ائتلاف، متناقض و ناسازگار است.» به اعتقاد میچل «دولت انگلیس در معرض تخریب یک حکومت مستقل است» و هشدار داد جوانان یمنی هم در آستانه تبدیل شدن به افراطیونی علیه انگلیس هستند. «میچل» که تازه از سفر به یمن بازگشته خطاب به دولت انگلیس هشدار داده سیاست های خود را در یمن فورا تغییر دهد. وی تاکید کرده، دولت انگلیس بخشی از ائتلافی است که یمن را از راه هوایی و دریایی محاصره کرده است و همین مسئله نفرت را در نسل جوانان شعله ور می کند. در 22 ماه گذشته انگلیس در تجاوز عربستان به یمن علاوه بر فروش گسترده تسلیحات مشاوره و راهنمایی نظامی داده و حمایت های گسترده دیپلماتیک نیز از این رژیم کرده است.

خبر دیگر اینکه، عناصر طرفدار «عبدربه منصور هادی» رئیس‎جمهور مستعفی یمن و مزدوران وابسته به ائتلاف سعودی دیروز به پایگاه‎های ارتش یمن و انصارالله در منطقه «عسیلان» در استان شبوه یمن حمله کردند که با مقاومت نیروهای یمنی مواجه شدند.

یک منبع امنیتی یمن به شبکه خبری «المسیره» گفته که در این درگیری 37 نفر از عناصر مزدور سعودی کشته و 23 نفر دیگر نیز زخمی شدند.