آرشیو چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵، شماره ۳۷۲۳
سیاست
۲
چهره- گفته

محمدجواد لاریجانی: ایران در اجلاس آتی حقوق بشر در ژنو مثل گذشته حضور فعال خواهد داشت

محمد جواد لاریجانی با بیان اینکه آنچه در بحرین می گذرد یک فاجعه انسانی است، گفت: انگلیس، عربستان و امریکا هرگز نمی توانند دامن خود را از این جنایات پاک کنند. به گزارش میزان، محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در اجلاس آتی حقوق بشر در ژنو مثل گذشته حضور فعال خواهد داشت و راجع به نحوه این مشارکت ها، مباحث و چارچوب های کلی مورد بررسی قرار گرفت. لاریجانی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره شرایط فعلی کشور بحرین اظهار کرد: آنچه در بحرین می گذرد یک فاجعه انسانی است و جنایات بسیار سنگینی علیه بشریت در حال اتفاق است.

وی ادامه داد: به اعتقاد بنده، جنایاتی که در بحرین اتفاق می افتد باید محکومیتش شامل دولت انگلیس و دولت هایی مثل عربستان و کشورهای منطقه و امریکا شود و اینها هرگز نمی توانند دامن خود را از این جنایات پاک کنند.

دبیر ستاد حقوق بشر در پاسخ به سوال دیگری درباره تهاجمات حقوق بشری علیه ایران اظهار کرد: تهاجمات حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران از روز اول تولد جمهوری اسلامی ایران شروع شده و تا به حال این چهار یا پنجمین گزارشگر ویژه کشوری است که برای ما تعیین شده و ما انواع قطعنامه ها را علیه خود داشته ایم، بنابراین مساله بسیار ریشه ای است.