آرشیو چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۳۹
شهرستان ها
۷

آستان قدس رضوی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تفاهمنامه همکاری امضا کردند

تفاهمنامه همکاری آستان قدس رضوی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور توسعه و تقویت تعاملات علمی و پژوهشی در عرصه اقتصاد دانش بنیان طی مراسمی با حضور متولی آستان و معاون رئیس جمهوری در مشهد امضا شد.

مشهد- خبرنگار کیهان: متولی آستان قدس رضوی در این مراسم گفت: سرمایه حقیقی برای هر مجموعه ای فکر و اندیشه خلاقانه نیروهای انسانی است و وجود افراد جوان، توانمند و مستعد نعمتی برای کشور است که باید مسئولان با برنامه ریزی شرایط استفاده مطلوب از این ظرفیت ها را فراهم آورند.حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی افزود: تسهیل شرایط تشرف زائران با هزینه کم و آسان و فراهم آوردن فضای زیارتی توام با آرامش و سرشار، از موضوعاتی است که باید با پشتوانه علمی همراه باشد زیرا در این صورت می توان خدمات مطلوب تری به زائران عرضه کرد.

متولی آستان قدس رضوی همچنین بیشترین درخواست مردم از آستان را مربوط به اشتغال اعلام و بیان کرد: ناتوانی در پاسخ به این مطالبه یکی از دردهای آستان قدس است لذا باید اقدامات اساسی در این حوزه انجام شود و در این خصوص آستان قدس رضوی در کنار دولتمردان برای اشتغالزایی از هیچ کمکی فروگذاری نمی کند.

وی افزود: یکی از اهداف اصلی آستان قدس رضوی برای ورود به اقتصاد دانش بنیان ایجاد زمینه های اشتغال برای جوانان است و تلاش می شود شرایط اشتغال در شرکت های تابعه آستان قدس با مطالعه و استفاده از نیروهای متخصص فراهم شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری نیز در این مراسم گفت: سرمایه حقیقی در اقتصاد دانش بنیان فکر و اندیشه انسان هاست لذا غرب از هر وسیله ای برای جذب جوانان با استعداد و نخبه کشورمان استفاده می کند و جای تاسف است که آنچنان که باید خواسته های جوانان را مورد توجه قرار نمی دهیم.سورنا ستاری افزود: آستان قدس رضوی با ورود به عرصه اقتصاد دانش بنیان می تواند پایگاهی برای تبدیل ایده ها به محصول ایجاد کند و هرچه در جذب مغزها و استعدادهای برتر موفق تر عمل شود شاهد رشد بیشتری خواهیم بود.

بر اساس این تفاهمنامه مقرر شد با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری زمینه عرضه و تقاضای علوم نوین و کاربردی در آستان قدس رضوی و شرکت های تابعه ایجاد شود و در حوزه های علوم پزشکی، کشاورزی و تولیدات صنعتی تعاملات و همکاری ها فی مابین توسعه و افزایش یابد.