آرشیو چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۳۹
شهرستان ها
۷

دستفروشان کرجی صاحب زمین می شوند

عضو شورای شهرکرج از تحویل زمین به دستفروشان فردیس به منظور اجرای طرح ساماندهی این افراد خبر داد.

«میرابراهیم صدیق» اظهار کرد: فعالیت دستفروشان در گوشه و کنار شهر از معضلی اقتصادی به اجتماعی تبدیل شده است.وی ادامه داد: هر سال با نزدیک شدن به ایام پایانی سال شاهد حضور پرررنگ دستفروشان در گوشه و کنار شهر هستیم.عضو شورای شهرکرج افزود: این افراد علاوه بر ضرری که به کسب وکار مغازه ها و واحدهای صنفی مجوزدار می زنند، با ایجاد راه بندان باعث ایجاد ترافیک نیز می شوند.

وی توضیح داد: متاسفانه همه این دستفروشان اجناس مناسب عرضه نمی کنند و گاه شاهد عرضه کالاهای بی کیفیت از سوی این افراد هستیم که استفاده از آنها می تواند سلامت مردم را به خطر بیندازد.

این مسئول افزود: مردم باید در خصوص خرید خوراک، پوشاک و لوازم آرایشی از دستفروشان دقت کافی را داشته باشند و مراقب باشند دستفروشان اجناس بی کیفیت و تاریخ مصرف گذشته به آنها نفروشند.

عضو شورای شهر کرج ادامه داد: شهرداری با همکاری سایر ارگان های مرتبط اقدام به اجرای طرح ساماندهی دستفروشان کرده است و زمین هایی برای دستفروشان مناطق مختلف کرج در نظرگرفته شده و این زمین ها جهت آماده سازی به پیمانکارانی سپرده شده است که پس از آماده سازی در اختیار دستفروشان قرار می گیرد تا بتوانند بدون ایجاد مزاحمت به کسب روزی حلال بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری به دنبال کسب درآمد از این موضوع نیست، بلکه پیمانکار در ازای ارائه خدمات برای اسکان دستفروشان مبلغ معقولی را از دستفروشان دریافت می کند. این مسئول افزود: با توجه به این که بیشترین تعداد دستفروشان در فردیس وجود دارد، این طرح به صورت پایلوت در این شهرستان اجرایی می شود و اگر نتیجه بخش بود در سایر مناطق کرج نیز اجرا می شود.