آرشیو چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۳۹
حوادث - اخبار کشور
۱۱

پایان عملیات جستجوی هواپیمای گمشده

سرنوشت هواپیمای گمشده مالزی، پس از سه سال همچنان نامشخص است.

به گزارش آسوشیتدپرس، پس از نزدیک به سه سال، روز سه شنبه پس از اتمام کار تیم های تفحص، جستجو در اعماق اقیانوس هند برای یافتن اثری از پرواز MH-370 مالزی بدون نتیجه به پایان رسید.

مرکز هماهنگی مشترک در استرالیا که به جریان 160 میلیون دلاری برای یافتن بوئینگ 777 در آب های دور افتاده غرب استرالیا کمک کرده بود، اعلام کرد: پس از این که جستجوگران رفت و برگشت بی ثمر خود را در منطقه به پایان رساندند، جستجو رسما متوقف شده است.

این مرکز در بیانیه ای که به طور مشترک از سوی وزرای حمل و نقل مالزی، استرالیا و چین منتشر شد، افزود: «با وجود همه تلاش ها با استفاده از بهترین دانش موجود و بهره مندی از فناوری روز، مانند مدل سازی و دریافت مشاوره از متخصصان بسیار ماهر- که بهترین در حوزه خود هستند - متاسفانه جستجوها قادر به مشخص کردن محل سقوط هواپیما نبود و به همین دلیل، تفحص در زیر آب متوقف شده است.

مقاماتی که در حال بررسی ناپدید شدن هواپیما هستند، به جستجوگران توصیه می کردند جست وجو را به سمت شمال به سوی یک منطقه جدید مشخص شده ای ادامه دهند که در تحلیل اخیر به عنوان یک محل ممکن برای سقوط، توصیف شده است. اما دولت استرالیا با این نظریه مخالفت کرد.

سال گذشته استرالیا، مالزی و چین - که به عملیات جستجو کمک کرده اند - توافق کردند پس از بررسی کل منطقه، جست وجو به حالت تعلیق درآید مگر این که شواهد جدیدی پدیدار شود که موقعیت دقیق هواپیما را مشخص کند.از آن جایی که در حال حاضر هیچ گونه فناوری وجود ندارد که بتواند به جستجوگران محل هواپیما را به دقت نشان دهد، این بدان معناست که گران ترین و پیچیده ترین عملیات تفحص در تاریخ حمل و نقل هوایی به پایان رسیده است.