آرشیو چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵، شماره ۶۴۱۱
حوادث
۱۷

دو کودک کار در آتش سوختند

گروه حوادث / به دنبال مرگ دلخراش دو کودک 7 و 8 ساله که درآتش سوزی یک انبارنگهداری ضایعات زنده زنده سوختند، تحقیقات جنایی دراین باره آغازشد.

مرد افغان پس از مدت ها برای خود کاری دست و پا کرده بود. او در یک توقفگاه که بخشی از آن به محلی برای جمع آوری ضایعات تبدیل شده، مشغول به کار شده بود. البته پسران خردسالش نیزپا به پایش کار می کردند تا بتوانند هزینه های خانواده پر جمعیت شان را تامین کنند. خبری از مدرسه رفتن پسر بچه ها هم نبود. آنها برای رسیدن به رویاهایشان روز و شب، زباله ها را زیر و رو می کردند. انگار رویاهای این دو کودک با زباله گره خورده بود. هر چه ضایعات بیشتری جمع می کردند، پول بیشتری نصیب پدرشان می شد.

آن روز هم، پسر بچه ها همانند روزهای دیگر، صبح زود از خواب برخاسته و تا ساعت 10 صبح، نوبت اول ضایعات را جمع کردند. پس از آن هم راهی محل کار پدرشان در منطقه «غنی آباد»- شرق تهران- شدند تا ضایعات را تحویل دهند. پسربچه ها بعد از تحویل ضایعات وارد اتاقی شدند که همیشه برای استراحت به آنجا می رفتند.

شعله بخاری را زیاد کردند تا کمی گرم شوند اما ناگهان کپسول گازی که متصل به بخاری بود، منفجرشد و دو کودک زنده زنده درآتش سوختند. پدر این دو کودک نیز برای نجات جان فرزندان خود تلاش کرد اما پس از ورود به داخل اتاقک دچار سوختگی 50 درصد شد و به بیمارستان انتقال یافت. به گزارش میزان، به دنبال اعلام خبراین حادثه غم انگیزکه چند روزقبل رخ داد، تحقیقات ویژه جنایی برای کشف علت اصلی ماجرا و شناسایی مقصران آغاز شده است.