آرشیو پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵، شماره ۶۴۱۲
ایران زمین
۱۹

روی خط خبر

بافت تاریخی شهر کرمان احیا می شود

گروه ایران زمین/ بیش از 150 هکتار از بافت تاریخی کرمان، احیا و بهسازی می شود.

«علی بابایی» شهردار کرمان اظهارداشت: 500 هکتار بافت تاریخی در شهر کرمان وجود دارد که از اهمیت خاصی برخوردار است و این سرمایه در بسیاری از شهرهای کشور وجود ندارد و باید قدر دانسته شود. ما هدف گذاری کرده ایم که 150 هکتار از این میزان بافت تاریخی در آینده نزدیک بهسازی شود و کار بازسازی چند خانه تاریخی در دستور کار قرار گرفته است.

بهره برداری از «موزه بنزین خانه آبادان»

گروه ایران زمین/نخستین مرکز توزیع سوخت و نخستین پمپ بنزین کشور، با عنوان «موزه بنزین خانه آبادان» با حضور معاون وزیر نفت به بهره برداری رسید.

تجهیزات مورد استفاده سوخت رسانی و گرمایشی، انواع دستگاه های پمپ بنزین همراه با تاریخچه استفاده از این دستگاه ها در کشور، خودروهای قدیمی سوخت رسان، پمپ بنزین و خودروهای قدیمی در حال سوختگیری؛ فضای شعبه های قدیمی نفت، مخازن قدیمی پرچی، مجموعه تانکرهای سوخت رسان و اسناد و مستندات تاریخی مربوط به توزیع فرآورده های نفتی از بخش های تشکیل دهنده موزه بنزین خانه آبادان است.

پیش بینی کاهش 15 تا 20 درصدی قاچاق کالادر خوزستان

گروه ایران زمین/کشفیات قاچاق کالادرخوزستان در 9 ماه امسال به 8 هزار میلیارد تومان رسیده که در چند سال اخیر بی سابقه بوده است.

«قاسم خورشیدی» سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالاو ارز گفت: امسال پیش بینی می شود بین 15 تا 20 درصد قاچاق کالاکاهش یابد. سال گذشته حجم کالای قاچاق در کشور بیش از 15 میلیارد دلار بود.