آرشیو شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۶۴۱۳
فرهنگ و هنر
۲۲

جشنواره موسیقی فجر در ایستگاه آخر

ندا سیجانی

سی و دومین جشنواره موسیقی فجر اجراهای آخرین روز خود را به حادثه دیدگان ساختمان پلاسکو تقدیم کرد. شامگاه پنجشنبه 30 دی ماه اجراهای جدول جشنواره حال و هوای خاصی داشت. هنرمندان موسیقی با ابراز ناراحتی از فاجعه دردناکی که ساعتی پیش از برنامه هایشان به وقوع پیوسته بود طبق برنامه ریزی و انتشار اطلاعیه ستاد جشنواره موسیقی فجر در مورد تقدیم همه اجراهای هفتمین روز این رویداد موسیقایی به حادثه دیدگان و مصدومان سانحه مجتمع تجاری پلاسکو تهران به روی صحنه رفتند و ارادت خود را با زبان هنر، به حادثه دیدگان ساختمان پلاسکو تقدیم کردند.

کنسرت مشترک ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر جشنواره پوچینی ایتالیا پایان بخش اجراهای موسیقی در قالب جشنواره در تالار وحدت بود که در دو بخش برگزار شد.

سالن رودکی نیز به دو اجرای گروه شواش به سرپرستی محمد ابراهیم از مازندران و گروه موسیقی لیان به سرپرستی محسن شریفیان از بوشهر اختصاص داشت. در ادامه نیز و درساعت 21:30 دو گروه «کنگان» و «لیان» روی صحنه رفتند. در سالن خلیج فارس نیاوران نیز کنسرت بداهه نوازی پویان بیگلر آهنگساز و نوازنده تار و سه تار و سینا خشک بیجاری نوازنده تنبک برگزار شد.گروه موسیقی «چهارباغ» به سرپرستی محمدرضا رستمیان آخرین اجرای جشنواره امسال در این مجموعه بود. اجرایی که با سازبندی متفاوت خود تجربه تازه ای را برای مخاطبان رقم زد. محسن یگانه و زانیار خسروی در بخش موسیقی پاپ اجرای خود را در سالن میلاد نمایشگاه به روی صحنه بردند. ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان و خوانندگی علیرضا افتخاری هم اجرای دوم خود را در برج میلاد تهران برگزار کرد. در اجراهای چهارشنبه شب نیز گروه کوبه ای ژاپن، «آنتونیو زومباخو» خواننده اهل کشور پرتغال، گروه موسیقی خنیاگران پنج اقلیم، ارکستر نغمه باران به سرپرستی علی امیرقاسمی، گروه موسیقی «سوربانگ» به سرپرستی احسان عبدی پور و حجت اشرف زاده روی صحنه رفتند. حامد همایون، علی زند وکیلی دیگر هنرمند موسیقی، گروه همنوازان سایه و اجرای بداهه نوازی بهاره فیاضی و گوهرناز از دیگر گروه ها و هنرمندانی بودند که به اجرای برنامه پرداختند.