آرشیو شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۴۱
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

تجلیل از پنج یار خراسانی رهبر معظم انقلاب در عرصه شعر و ادب

آیین پاسداشت و تجلیل از پنج شاعر فقید خراسان رضوی که از آنان به عنوان یاران خراسانی رهبر معظم انقلاب یاد می شود، چهارشنبه شب همزمان با چهلمین روز درگذشت مرحوم علی باقرزاده در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این آیین که به همت موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی برگزار شد، تولیت آستان قدس، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، رئیس حوزه هنری کشور، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمع دیگری از شاعران بنام و اهالی فرهنگ خراسان رضوی حضور داشتند.

مدیرعامل موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی در این مراسم گفت: چهلمین روز درگذشت شاعر بزرگ این خطه، استاد باقرزاده بهانه ای شد تا از وی به همراه چهار از شاعر آیینی و بزرگ دیگر استان که از آنان به عنوان یاران خراسانی رهبر معظم انقلاب نام برده می شود، تجلیل شود.

علی ثابت نیا افزود: علی باقرزاده، ذبیح الله صاحب کار، احمد کمال پور، محمد قهرمان، غلامرضا قدسی؛ شاعران فقید و پنج گنج شهر خراسان بودند که هر کدام از آنان در فاصله سال های 1368 تا 1395 به رحمت ایزدی پیوسته اند.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب شعری سروده اند که در آخرین مصرع آن آمده است که «دلبسته یاران خراسانی خویشم» و به دلیل دلبستگی معظم له به شاعران بنام این خطه، از این پنج شاعر فقید به عنوان پنج یار خراسانی رهبر معظم انقلاب یاد شده است.

در این مراسم پنج نفر از شاعران و دوستان پنج یار خراسانی رهبر معظم انقلاب از جمله اکبرزاده، محدثی خراسانی، شفق به شعرخوانی و بیان خاطرات خود از آن درگذشتگان پرداختند.همچنین با اهدای تندیس از اعضای خانواده یاران خراسانی رهبر معظم انقلاب، قدردانی و کتاب شعر هر یک از این پنج نفر و یادنامه ویژه این همایش نیز رونمایی شد.