آرشیو یکشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۴۲
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

نظر قصه گوی ظهر جمعه درباره«معمای شاه»

یک منتقد ادبی گفت: با توجه به اینکه مردم به ندرت کتاب می خوانند لذا دیدن سریال هایی همچون «معمای شاه» می تواند برای مردم علاوه برداشتن لذت بصری، تورقی از تاریخ محسوب شود.

محمدرضا سرشار(رهگذر) نویسنده پیشکسوت و قصه گوی ظهر جمعه رادیو گفت: معتقدم باید سینما و تلویزیون در پرداختن به تاریخ انقلاب، بیش از این فعال باشد و تاکنون کم کاری کرده است. این درحالی است که متاسفانه در رژیم گذشته، تلاش بسیاری از سوی رادیو و تلویزیون و سینما می شد تا رژیم قاجار را به زیر سوال ببرند تا از این طریق اعلام کنند پهلوی، ناجی ملت ایران بوده است البته مبالغه و دروغ های زیادی هم در این آثار هنری صورت می گرفت.

وی ادامه داد: نام رژیم پهلوی مساوی با فسادهای اخلاقی، مالی، سیاسی و... است. اتفاقا معتقدم سریال معمای شاه این فسادها را خیلی نجیبانه و سربسته بیان کرده است که البته کار سختی هم بوده که هم بتوان همه فسق و فجور را به تصویرکشید و هم نشان دادن آن خیلی نامناسب نباشد.

این نویسنده با بیان اینکه من به سهم خودم از رسانه ملی که چنین همتی کرده و چنین سرمایه گذاری را برای تولید سریال «معمای شاه» کرده است تشکر می کنم تصریح کرد: باید بپذیریم که تلویزیون و سینما برای بردن تاریخ میان مردم، نقش اول را دارند و با توجه به اینکه مردم به ندرت کتاب می خوانند لذا دیدن سریال هایی همچون«معمای شاه» می تواند برای مردم علاوه بر داشتن لذت بصری، تورقی هم از تاریخ محسوب شود.