آرشیو یکشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۴۲
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰

بانوی یخ نورد ایران: می خواهم همه را شوکه کنم

زینب کبری موسوی، ملی پوش اعزامی به رقابت های قهرمانی یخ نوردی جهان است که این روزها چهره های جهانی این ورزش را به چالش دعوت می کند. کبری موسوی هفته گذشته در جام جهانی کره جنوبی حاضر شد و اینک در سوئیس به سر می برد تا برای مسابقه های فرانسه آماده شود.

وی در رقابت های کره جنوبی به مرحله یک هشتم نهایی رسید که در این مرحله با ورزشکار قهرمان جهان، ماریا روبه رو شد. زینب کبری موسوی درباره آمادگی اش برای حضور در یخ نوردی جهانی می گوید.

شما بعد از مسابقه های سوئیس چه برنامه ای دارید؟

ما دو رقابت جام جهانی سوئیس و ایتالیا را در پیش داریم و پس از آن هم برای حضور در رقابت های قهرمانی جهان راهی پاریس می شویم.

مسابقه های کره چطور بود؟

بتازگی از رقابت های کره جنوبی بازگشته ایم و با مسافرت های دیگری که در پیش داریم، باید تجربیاتمان را در این رشته ورزشی بیشتر کنیم. آنچه مسلم است با بدنی خسته به مصاف رقبا می رویم، اما ایرانی ها جنگنده هستند و از رقابت خسته نمی شوند. من هم نمی خواهم به خستگی فکر کنم.

درباره سایت های یخ نوردی برایمان بگویید؟

بیشتر سایت های یخ نوردی از شهرها دور است و محل برگزاری مسابقات سوئیس نیز در دهکده ای کوچک و دورافتاده است، اما با توجه به رقابت های قهرمانی جهان در فرانسه که چند روز آینده برگزار می شود، حضور در این رقابت ها تجربه خوبی برای ماست.

سطح رقابت های قهرمانی جهان چطور است؟

رقابت های قهرمانی جهان بسیار دشوار و سنگین است، اما همه تلاشم را به کار می گیرم تا به مرحله یک چهارم نهایی صعود کنم. رقابت های پاریس در بخش تیمی نیز برگزار می شود و امیدوارم تیم ایران نتایج خوبی را در این مسابقات به دست بیاورد.

امکانات این ورزش در ایران چگونه است؟

از زمانی که یخ نوردی را شروع کردم، بدون مربی تمرین می کنم و بتازگی با مربی بدنساز تمریناتم را شروع کردم. یخ نوردی رشته بسیار سختی است و تمرین بدون مربی ورزشکار را خسته می کند. با این اوصاف همه این سختی ها را به جان می خرم، چون یخ نوردی را بسیار دوست دارم و باید همه رقیبانم را شوکه کنم.