آرشیو یکشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۴۲
فرهنگ و هنر
۱۶

جایزه باربد برای غایبان بزرگ

برگزیدگان جایزه باربد سی ودومین جشنواره موسیقی فجر در بخش های مختلف معرفی شدند؛ بخشی که از سال گذشته به ساختار این رویداد هنری با محور انتخاب آثار برتر تولیدشده اضافه شده است.

آن طور که مهر گزارش داده، برندگان جایزه باربد جشنواره موسیقی فجر در بخش های مختلف از سوی هیات داوران به این شرح معرفی شدند:

موسیقی کلاسیک: علیرضا مشایخی برای آلبوم گرند کنسرتینو و پیمان سلطانی برای آلبوم گفت وشنید (آهنگسازی)، علی جعفری به خاطر نوازندگی ویلون در آلبوم سفر به خویشتن (نوازندگی) و لوح تقدیر برای یاسمن مشکوری.

موسیقی دستگاهی بیکلام: بهزاد رواقی برای آهنگسازی آلبوم درنگ و لوح تقدیر به بهاره فیاضی برای آهنگسازی آلبوم روشنا.

موسیقی دستگاهی با کلام: نوید دهقان برای آلبوم از جان و از دل (آهنگسازی)، مهدی شهسوار برای آلبوم بیات ترک (خوانندگی) و لوح تقدیر به سیدرضا طباطبایی برای آلبوم اوجی در آواز مکتب اصفهان.

بهترین ناشر: رامین صدیقی مدیر نشر هرمس.

موسیقی تلفیقی: حمزه یگانه برای آهنگسازی آلبوم کاهگل و لوح تقدیر به شایان شکرابی، سرپرست گروه دال برای آلبوم گذر اردیبهشت.

پاپ باکلام: اشکان ماهری برای آهنگسازی آلبوم پرگار و محسن چاوشی برای آهنگسازی آلبوم امیر بیگزند و لوح تقدیر به کاوه یغمایی برای آهنگسازی آلبوم منشور.

پاپ بیکلام: مهبد شفیعی نژاد برای آهنگسازی آلبوم سکوت آبی و لوح تقدیر برای آزاده مهدوی آزادی برای آلبوم شانزلیزه.

آهنگسازی موسیقی ایرانی بیکلام: شروین مهاجر برای آهنگسازی آلبوم کهن کمان.

آهنگسازی موسیقی ایرانی باکلام: مهیار علیزاده برای آهنگسازی آلبوم دخت پریوار.

خوانندگی آلبوم موسیقی ایرانی باکلام: همایون شجریان برای خوانندگی آلبوم خداوندان اسرار و علیرضا قربانی برای خوانندگی آلبوم من عاشق چشمت شدم.

مراسم اهدای جوایز در حالی برگزار شد که سه تن از شاخص ترین برندگان در آن حضور نداشتند؛ محسن چاوشی طبق روال معمول برای دریافت جوایزش حاضر نمی شود، همایون شجریان برای برگزاری کنسرت در ساری حضور دارد و علیرضا قربانی نیز عزادار درگذشت مادر همسرش است.

ابلاغ حکم مدیریت سی وسومین جشنواره موسیقی فجر برای حمیدرضا نوربخش و نیز اجرای ارکستر ملی به رهبری فریدون شهبازیان و خوانندگی علیرضا افتخاری که با تقدیم قطعه آوار به آتش نشانان شهید همراه شد، پایان بخش این مراسم بود.