آرشیو یکشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۴۲
جامعه
۱۷

صادرات دارو 3 برابر شد

قائم مقام وزیر بهداشت گفت: پس از برجام صادرات دارو و تجهیزات پزشکی از حدود 20 میلیون دلار در سال 1392 به 60 میلیون دلار در سال 1395 افزایش یافت.

به گزارش جام جم، محسن اسدی لاری با بیان این که ایران یکی از شش کشور منتخب جهان برای گزارش جهانی کنترل بیماری های غیرواگیر در سال 2018 است، خاطرنشان کرد: ایران در برنامه ریزی ملی کنترل و پیشگیری بیماری های غیرواگیر که به اقدامات وسیع در سطح کشور منجر شد، سه دوره همکاری با کشورها داشت.

وی با اشاره به آموزش هزار نفر از روسا و مدیران بیمارستان های دولتی برای افزایش مهارت و کارایی و تلاش برای کاهش هزینه های بیمارستانی در سال 95 افزود: در مورد آموزش پزشک خانواده سه دوره گذاشته شد که راه اندازی دوره مصوب در هفت دانشگاه علوم پزشکی را در پی داشت.

این مقام مسئول عنوان کرد: اجرای ده ها پروژه مشترک در زمینه کنترل بیماری ها، نظام اطلاعات سلامت، سلامت روان، بلایا، سلامت محیط و کار، ایمنی بیماران، اعتباربخشی، نظام مالی سلامت، مولفه های اجتماعی سلامت، ساماندهی و روزآمدی 18 مرکز تحقیقات همکار با سازمان جهانی بهداشت برای ایفای نقش ملی و منطقه ای از اقدامات حوزه بین الملل در سه سال گذشته بوده است.

وی عنوان کرد: ارائه خدمات و بیمه مهاجران افغانستان با کمک کمیساریای عالی پناهندگان، تدوین سند آموزش با کمک یونسکو و تدوین برنامه جامع همکاری با سازمان های بین المللی در چارچوب سیاست های وزارت امور خارجه با کمک نمایندگی سازمان ملل در ایران از دیگر اقدامات حوزه بین الملل وزارت بهداشت است.