آرشیو یکشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۴۲
حوادث
۱۹

نجات عکاس توسط آتش نشان شهید

حسن شیروانی، عکاس خبرگزاری میزان است که اگر رشادت و فداکاری یکی از آتش نشانان نبود، او نیز اکنون در میان افراد گرفتار در زیر آوار ساختمان پلاسکو بود.

وی درباره روز حادثه و فداکاری های آتش نشانان که ازنزدیک شاهد آن بود، به جام جم گفت: صبح روز حادثه زمانی که باخبر شدم ساختمان پلاسکو آتش گرفته، راهی محل حادثه شدم. آن روز آتش نشانان از ایستگاه های مختلفی برای امدادرسانی به آنجا آمده بودند. من هم بعد از هماهنگی های لازم اجازه ورود برای عکاسی از ساختمان را گرفتم. در هر طبقه ای بین 10 تا 20 آتش نشان بودند. آنها شعله های آتش را خاموش کرده و در حال خارج کردن افراد از ساختمان بودند.

این عکاس افزود: من هم بعد از عکاسی در طبقه های پایینی، وارد راهروی طبقه هشتم شدم. آنجا 20 تا 25 آتش نشان بعد از پایان عملیات نفسگیر نشسته بودند تا کمی استراحت کنند. به آنها خسته نباشید گفتم و شروع به عکاسی کردم. 20 دقیقه تا 30 دقیقه آنجا بودم. حتی آخرین عکس را هم از آنها گرفتم.

وی افزود: آب بخشی از راه پله ها را فراگرفته بود. برخی از مغازه داران در حال جمع آوری آب ها بودند. یکی از آتش نشانان متوجه شعله های آتش در بخشی از طبقه هشتم شد. چند نفر از آتش نشان ها آن را خاموش کردند. همان موقع از طریق بی سیم به آنها اعلام شد احتمال ریزش ساختمان وجود دارد. هر چه سریع تر این محل را ترک کنید. آنها بعد از این پیام همه جا را جست وجو کردند تا کسی در ساختمان نمانده باشد. من با اجبار یکی ازآتش نشان ها از آنجا خارج شدم. این عکاس ادامه داد: چند لحظه بعد هم ساختمان ریزش کرد و آتش نشانان زیر آوار گرفتار شدند. آنها فداکاری کردند تا مردم زنده بمانند. شاید اگر آن روز آتش نشان فداکارعلی امینی به اجبار مرا هم از ساختمان خارج نمی کرد، من هم در میان محبوس شدگان آوار ساختمان پلاسکو بودم.