آرشیو یکشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۴۲
ورزش
۱۸

انصاریان: بازی در نقش مهدی، افتخار من بود

علی انصاریان این روزها درگیر ساخت فیلمی داستانی مستند از زندگی شهید مهدی (امیر) رضایی مجد، کاپیتان اسبق تیم ملی جوانان است.

با او درباره این پروژه تازه صحبت کردیم:
شنیدیم فیلم تازه شما درباره زندگی شهید رضایی مجد است.

بله. فیلمی داستانی و مستند از زندگی اوست. همه چیز درباره زندگی شهید مهدی رضایی مجد مستند است. البته در خانه او را امیر صدا می زدند چون مادر عزیز این شهید، به حضرت علی ارادت داشت. با مادر بزرگوار شهید و برادر و خواهرش مصاحبه شده و همه چیز مستند است. جدا از این، سازندگان فیلم با اهالی فوتبال که مربی یا همبازی او بودند هم حرف زده اند. امیر حاج رضایی، مهدی مناجاتی، قاسم پناهگر، مهدی اربابی، محمد پنجعلی، هادی آهنگران، جلال بشرزاد، مهدی حیدری و خیلی های دیگر درباره او حرف زده اند.

نقش شما در این فیلم چیست؟

نقش مهدی را بازی می کنم و از ته دل می گویم افتخار می کنم به این نقش. البته اگر لیاقتش را داشته باشم.

خود شما مطالعه ای درباره زندگی شهید داشته اید؟

متوجه شدم پسر بسیار پرشوری بود. خیلی پرجنب و جوش و شاد. انرژی او مهارنشدنی بود و شجاعتش مثال زدنی. روز قبل از یک مسابقه در تمرین حاضر بود و فردایش در روز مسابقه که در رختکن، اسمش را برای ترکیب می خوانند متوجه می شوند نیست و بعدها خبرش می رسد که او به جبهه رفته. حتی آخرین بار که می خواست به جبهه برود، پرسپولیس برای او پیشنهاد فرستاده بود؛ اما گفت می خواهم بروم چون این بار برنمی گردم. شنیده ام در جبهه هم دست از فوتبال برنمی داشت و در فوتبال عاشق مارادونا بود. در زندگی هم یک انسان کامل بود.

الان در چه مرحله ای از ساخت فیلم هستید؟

قرار است انرژی مان را بگذاریم برای آن که فیلم به 11 اسفند و سالروز شهادت مهدی برسد. هفته پیش قصه های داخل شهر را گرفتیم و این هفته هم فکر می کنم قصه های جنگ آن را در شهرک سینمایی و موزه دفاع مقدس بگیریم.