آرشیو دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۴۳
شهرستان ها
۷

نماینده ولی فقیه در مازندران: رئیس جمهور جلوی واردات مرکبات را بگیرد

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: مقرر شد بنده و استاندار مازندران نامه ای در جلوگیری از واردات مرکبات به رئیس جمهور بنویسیم و به رئیس جمهور اعلام کنیم که جلوی واردات را بگیرد.

ساری- خبرنگار کیهان: آیت الله نورالله طبرسی در جمع مردم شهرستان ساری، به مشکلاتی که برای باغداران مازندران به وجود آمد اشاره کرد و یادآور شد: با مدیران ارشد استان در این ارتباط صحبت های زیادی شد، اقداماتی در این زمینه انجام شد، ولی انتظار ما این است که دولت مردان سریع تر نسبت به اجرایی کردن تعهدات خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: از مبلغ 30 میلیارد تومانی که قرار بود به صورت بلاعوض و تسهیلات 250 میلیارد تومانی تصویب شده در جلسات هیئت دولت خبری نیست و کشاورزان از این بابت به شدت گلایه مند هستند و مصوبه مشکل مردم را حل نمی‎کند.

طبرسی با اعلام اینکه زمزمه های واردات مرکبات برای شب عید شنیده می‎شود، افزود: وزیر جهاد کشاورزی مخالف این موضوع است، ولی برخی افراد که دست در واردات مرکبات دارند با رئیس جمهور دیدار کردند و بنا دارند مرکبات وارد کنند.

وی با بیان اینکه کل مرکبات مورد نیاز کشور در ایام عید 250 هزار تن است، افزود: زمینه تامین نیازمندی مرکبات پایان سال در استان وجود دارد، واردات مرکبات صدمات جدی به روحیه کشاورزان استان وارد می‎کند.