آرشیو چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۴۵
جهان
۶

فراخوان معارضان بحرینی برای شدت بخشیدن به اعتراضات

معارضان بحرینی در خارج از کشور با صدور بیانیه ای ضمن قدردانی از مردم به دلیل حضور گسترده در مراسم ختم سه جوان اعدام شده، بر استمرار اعتراضات و حضور در صحنه در آستانه سالگرد انقلاب 14 فوریه تاکید کردند.

به گزارش العهد، در ادامه بیانیه آمده است: به توانایی جوانان برای تشدید حرکت های انقلابی مسالمت آمیز به منظور تحقق مطالباتمان و تحمیل اراده ملت درباره تشکیل دولت عدالت محور، برچیده شدن استبداد و دیکتاتوری و محاکمه قاتلان، اطمینان داریم. رژیم آل خلیفه 26 دی ماه حکم اعدام سه جوان بحرینی را اجرا کرد و این اعدام، موجی جدید از اعتراضات را در این کشور ایجاد کرده است. در همین رابطه منابع خبری گزارش دادند دوشنبه شب تحصن کنندگان در مقابل منزل شیخ عیسی قاسم، رهبر معنوی شیعیان بحرین مجددا نسبت به این اعدام اعتراض کردند. تظاهرات هایی در مناطق دیگر از جمله ابوصبیع، الشاخوره، جزیره ستره و السهله جنوبی برگزار شد که طی آن نیروهای امنیتی به سمت معترضان گاز اشک آور و گلوله های ساچمه ای شلیک کردند.

این تحولات در حالی است که دیدبان حقوق بشر در پایگاه اطلاع رسانی خود اعلام کرد: به نظر می رسد دو بحرینی دیگر با خطر اعدام قریب الوقوع مواجه هستند، قابل ذکر است که مقام های این کشور به اظهارات این دو نفر درباره شکنجه های صورت گرفته علیه آنان رسیدگی نکرده اند.

«محمد رمضان» و «حسین علی موسی» دو نفر از متهمان، اعتراف های اخذ شده از آنها را که مبنای صدور حکم دادگاه قرار گرفته، رد و آن را در نتیجه اعمال شکنجه عنوان کرده اند. این دو نفر همانند سه جوان دیگر که اعدام شده اند، در ادعایی واهی به مشارکت داشتن در حادثه بمبگذاری سال 2014 متهم هستند.