آرشیو چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۴۵
ورزش
۹

زیدان با لشکر نصفه نیمه در بالایدوس به صعود فکر می کند

ماموریت غیرممکن رئال

رئال مادرید امشب در حالی در دور برگشت یک چهارم نهایی جام حذفی اسپانیا در ورزشگاه 29 هزار نفری بالایدوس در شهر ویگو به میدان می رود که بازی رفت را در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو با نتیجه 2 بر یک به مهمان خود سلتاویگو واگذار کرده است. زین الدین زیدان از شرایطی که این روزها رئال را گرفتار کرده، به شدت ناراحت است. تیم او از ابتدای این فصل تاکنون همه ستاره های خود را حداقل یک بار به دلیل مصدومیت از دست داده. تیم او به دلیل از دست دادن گرت بیل، کارواخال، خامس رودریگز و په په، مشکلاتی را در برابر خود می دید که مارسلو و مودریچ را هم از دست داد. البته مصدومیت مودریچ با یک هفته استراحت برطرف خواهد شد؛ اما مارسلو که نقش مهمی در رئال زیدان دارد، باید 3 تا 4 هفته استراحت کند. این شرایط، زیدان را کلافه کرده است چون او در هر بازی بخشی از ستاره های گرانقیمت و تاثیرگذار خود را در اختیار ندارد و کمتر مربی بزرگی در جهان می تواند در چنین وضعیتی به روند خوب خود ادامه دهد. زیدان باید در بازی امشب شکست 2 بر یک بازی رفت در سانتیاگوبرنابئو را جبران کند آن هم در حالی که مارسلو و مودریچ را هم ندارد.

بسیاری از اهالی فوتبال حتی روزنامه مارکا و آس که روزنامه های نزدیک به رئال هستند، جبران آن شکست را در بازی امشب آن هم در حالی که رئال زیدان، یک لشکر ستاره غایب دارد، ماموریت غیرممکن دانسته اند. با این حال رئال مادرید همیشه رئال مادرید است و غیرممکن های زیادی را ممکن کرده است. همه امیدوار هستند زیدان که با آغاز کارش در سمت سرمربی رئال مادرید به نیمکت رئال شخصیت داده، راهکاری برای این خروج از این وضعیت پیدا کند و رئال بتواند نتیجه 2 بر یک بازی رفت را جبران کند. زیدان در بازی امشب بیش از هر زمان دیگری روی کرنرها و خطاها و ضربه های استادانه سرخیو راموس حساب کرده است. زیدان می داند اگر امشب بتواند از این خوان بزرگ عبور کند، راه رئال را برای سه گانه این فصل مهیا خواهد کرد.

در دیگر دیدار یک چهارم نهایی جام حذفی اسپانیا، اتلتیکومادرید در خانه ایبار به میدان می رود که با توجه به برد 3 بر صفر بازی رفت، کار سختی برای صعود ندارد.