آرشیو چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۴۵
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰

کاش انتخابی با بازیکنان کمتری برگزار شود

افشین نوروزی، انتخابی تیم ملی تنیس روی میز را برای رقابت های آسیا و جهانی با قهرمانی تمام کرد، آن هم بعداز 21 بازی؛ در حالی که رقبای اصلی اش به خاطر مصدومیت انصراف دادند. نوروزی خوشحال است که دوباره خودش را ثابت کرده است.

او می گوید: خوشحالم که این قهرمانی نشان داد ثباتم را در چند ماه اخیر حفظ کرده ام. او البته اعتراف می کند در رقابت با جوان ها کار سختی داشته: سطح مسابقات خیلی خوب بود. همه بچه ها با انگیزه بودند و من برای قهرمانی با نسل جوان پینگ پنگ بازان رقابت کردم. نسلی بعداز من، فرقدانی،احدی، اخلاق پسند و.... نسلی که انگیزه برای بازی با ما و حتی شکست ما دارند. همین مساله کار را کمی سخت کرده بود، اما من بعداز 21 بازی در سه روز قهرمان شدم، آن هم با پنج باخت.چهار باخت دور اول و یک باخت دور دوم. نوروزی از نتیجه دور اول انتخابی تیم ملی خیلی راضی نیست: من دور اول چهار باخت گرفتم که نتیجه خیلی خوبی نبود. البته این دور خیلی حساس نبود و باید انرژی ام را تقسیم می کردم. اما داستان دور دوم فرق می کرد. به خاطر این که مقام می خواستم نباید امتیاز از دست می دادم و به خاطر همین با جدیت بیشتری بازی کردم.

نوروزی قهرمانی این رقابت ها را خیلی سخت می دانست: با این که قهرمانی را می خواستم اما واقعا فکر می کردم خیلی سخت است. چرا که فشردگی مسابقات و خستگی مرا نگران عود مصدومیت های کهنه ام کرده بود. اما خدا را شکر با مدیریت بازی و انرژی ام در 21 بازی مقابل برترین پینگ پنگ بازان ایران به هدفم رسیدم. به نظر او شاید تعداد کمتر بازیکنان در انتخابی به نفع همه باشد: شاید بهتر باشد انتخابی تیم ملی ده نفره برگزار شود. البته بازیکنان با ثباتی مثل نیما، نوشاد و من که در رنکینگ جهانی نفرات اول تا سوم ایرانی ها هستیم از دور مقدماتی معاف می شدیم و پنج تا هفت نفر دیگر بالامی آمدند و با ما در دور دوم بازی می کردند. این جوری دیگر بازیکنان به خاطر مصدومیت انصراف نمی دهند.