آرشیو پنجشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۴۶
صفحه آخر
۱۲

روزنامه اینترنتی المانیتور: 6 سال از انقلاب مصر گذشت/ انقلاب 25 ژانویه هنوز زنده است

ششمین سالگرد انقلاب مصر دیروز در حالی در میان تدابیر شدید امنیتی برگزار شد که به نوشته المانیتور پس از گذشت 6 سال، این انقلاب هنوز زنده است.

دیروز مصادف با ششمین سالگرد پیروزی انقلاب 25 ژانویه 2011 میلادی مصر بود که به حاکمیت دیکتاتوری «حسنی مبارک» در این کشور پایان داد. 3 دهه حاکمیت مبارک برای مردم مصر که با غارت و چپاول ثروت ها و منابع ملی، ریشه دواندن فساد در پیکره حکومت و رسوخ آن در جای جای حاکمیت همراه شده بود، رهاوردی جز فقر، بیکاری و تورم نداشت. مردم مصر در کمتر از 20 روز موفق شدند دیکتاتوری مبارک را ساقط کنند، با این وجود کودتای نظامیان در سال 2013 بار دیگر انقلاب مردم را ربود اما مردم همچنان امیدوار به پس گرفتن انقلاب خود هستند.

دیروز همزمان با فرارسیدن ششمین سالگرد انقلاب مصر که به دیکتاتوری 30 ساله حسنی مبارک پایان داد، در سراسر این کشور تدابیر شدید امنیتی برقرار شد.

به گزارش ایرنا، «مجدی عبدالغفار» وزیر کشور مصر دیروز به تمامی نیروهای امنیتی این کشور دستور داد تا در مراسم سالگرد انقلاب 25 ژانویه در آمادگی کامل بوده و برای احتمال هر تهدیدی آمادگی داشته باشند. عبدالغفار همچنین نسبت به اتخاذ تدابیر امنیتی برای محافظت از تاسیسات مهم و حیاتی و حضور فعال نیروهای امنیتی در مراکز مذکور تاکید کرد. این در حالی است که دادستانی مصر حکم حبس ده ها تن از شهروندان این کشور را به اتهام تحریک به تظاهرات در سالروز انقلاب 25 ژانویه 2011 میلادی، صادر کرده است.» روزنامه آمریکایی المانیتور با انتشار گزارشی به همین مناسبت نوشت برخلاف تصور برخی، انقلاب مصر هنوز زنده است و مردم امیدوارند انقلاب خود را به مقصد نهایی خود برسانند.