آرشیو شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۳۷۳۱
حادثه
۱۴
خبر آخر

قاتلین پیرزن دستگیر شدند

زن و مردی که به قصد سرقت طلاو جواهرات پیر زن 85 ساله ای وارد خانه وی شده بودند و او را به قتل رساندند، با تلاش ماموران پلیس شناسایی و دستگیر شدند. در ساعت 18:15 عصر 29 دی ماه امسال کشف جسد پیرزنی 85 ساله در محل سکونتش واقع در طبقه اول یک مجتمع مسکونی در خیابان جیحون به کلانتری 108 نواب اعلام شد. با حضور مامورین کلانتری در محل و انجام بررسی های اولیه مشخص شد که متوفیه به نام آمنه. الف (85 ساله) به علت انسداد مجاری تنفسی به قتل رسیده است. با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کارآگاهان اداره دهم در بررسی میدانی محدوده جنایت موفق به شناسایی برخی مراکز تجاری مجهز به دوربین های مداربسته شدند، در بازبینی تصاویر دوربین های مداربسته، کارآگاهان موفق به شناسایی تصویر مریم (همسایه مقتول) شدند، بررسی دقیق تصاویر دوربین های مداربسته نشان داد که مریم بار اول در ساعت 15:17 و بار دوم در ساعت 15:40 در خیابان جیحون تردد داشته و در هر دو بار مردی ناشناس، حدودا 45 – 40 ساله او را تعقیب می کند.

در شرایطی که مریم مدعی عدم شناسایی تصاویر به دست آمده از مرد ناشناس شده بود اما در تحقیقات از اعضای خانواده اش، پسر مریم تصویر مرد را شناسایی کرد و گفت: چهار سال پیش زمانی که در خیابان سی متری جی سکونت داشتیم، مجید همسایه ما بود.با شناسایی محل سکونت مجید کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی اقدام به دستگیری او کردند.

مجید ابتدا منکر ارتباط خود با موضوع قتل شد اما در ادامه لب به اعتراف گشود و به ارتکاب جنایت و همدستی مریم در جنایت اعتراف کرد و انگیزه خود را سرقت طلاو جواهرات عنوان کرد.