آرشیو شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۴۷
اقتصاد
۴

هیچ کس مدافع کشاورزی نیست

علی محمد شاعری، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره مصوبه دولت برای کاهش تعرفه واردات هشت کالای اساسی به کشور گفت: مصوبه دولت مبنی بر کاهش تعرفه واردات محصولات کشاورزی، مخالف سیاست های سه ساله دولت در این بخش بوده است و این مصوبه کارشناسی و فنی نیست.

به گزارش تسنیم، وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی مخالفت شدید خود را با مصوبه جدید کاهش تعرفه واردات محصولات کشاورزی اعلام کرده است و ما نیز در مجلس مخالف این موضوع هستیم.

شاعری با بیان این که واردات محصولات کشاورزی با تعرفه 5درصد، زدن تیر خلاص به تولید داخلی است، اظهار کرد: کاهش تعرفه واردات محصولات کشاورزی در آستانه کشت بهاره، مصوبه دولت برای حمایت از محصولات خارجی است.

رئیس کمیسیون کشاورزی تصریح کرد: بخش کشاورزی مدافع سرسخت در دولت ندارد و اگر بنده جای وزیر جهاد کشاورزی بودم یا این مصوبه را اجرا نمی کردم یا استعفا می کردم.

وی خاطرنشان کرد: دولت در تنظیم بازار مرکبات نیز موفق نبوده است و باید با اعمال سیاست های حمایتی، کمبود محصولات کشاورزی را جبران کند. البته وزارت جهاد کشاورزی بازار محصولات کشاورزی را در اختیار ندارد و کسانی که انحصار واردات را در اختیار دارند، بازار را در دست گرفته اند.