آرشیو شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۴۷
جهان
۶

تظاهرات و درگیری در مناطق مختلف بحرین

معترضان بحرینی پنجشنبه شب در مناطق مختلف این کشور در محکومیت حمله نیروهای آل خلیفه به تحصن کنندگان در مقابل منزل شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین، تظاهرات کردند. به گزارش پایگاه خبری مرآه البحرین، نیروهای آل خلیفه به سمت معترضان که در مناطق العکر، النویدرات، ابوصیبع، السهله، السنابس، کرباباد، عالی، البلد القدسم، معامیر و کرزکان تظاهرات می کردند، گاز اشک آور و گلوله های ساچمه ای شلیک کردند. شمار زیادی از تحصن کنندگان نیز در اطراف منزل شیخ عیسی قاسم در منطقه الدراز جمع شدند و با سر دادن شعارهایی بر ادامه تحصن خود تاکید کردند.

براساس یک گزارش، پس از حمله نیروهای رژیم آل خلیفه به منطقه تحت محاصره الدراز، یک فعال زیر شکنجه جان داده و فعال دیگری بشدت زخمی شده است. ویدئویی منتشر شده که نیروهای نقاب ‎دار رژیم بحرین را در حال حمله به منطقه الدراز نشان می‎دهد.این منطقه زادگاه شیخ عیسی قاسم است.

همچنین روز پنجشنبه نیروهای امنیتی بحرین به معترضانی که مقابل منزل آیت الله عیسی قاسم تجمع کرده بودند، حمله کرده و شماری از آنها را بازداشت و تعدادی از معترضان را با شلیک گلوله زخمی کردند. پس از آن که رژیم بحرین سه انقلابی این کشور را اعدام کرد، اعتراضات و تنش ها در این کشور بالاگرفت. بر همین اساس شیخ حسین الدیهی، معاون دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین با صدور بیانیه ای رژیم آل خلیفه را مسئول کامل وخالت اوضاع در این کشور دانست.

مردم بحرین از پنج سال پیش تاکنون با برگزاری تظاهرات، خواستار اصلاحاتی مسالمت آمیز درکشور شده اند، اما رژیم آل خلیفه به جای پاسخگویی به خواسته های مشروع مردم با سرکوب اعتراضات و زندانی کردن مخالفان و شکنجه آنان برخورد کرده است. به همین دلیل برخی از گروه های بحرینی اعلام مبارزه مسلحانه کردند.