آرشیو شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۴۷
ورزش
۱۰

تیم ملی بسکتبال برای چهارمین بار تغییر کرد

تیم ملی بسکتبال که خود را برای بازی های غرب آسیا در اردن آماده می کند برای چهارمین مرتبه در یک سال تغییر کرد. امسال رقابت های مختلفی در سطح قاره برگزار شد همچنین رقابت های انتخابی المپیک نیز از مهم ترین رویدادهایی بود که تیم ملی بسکتبال در آن شرکت داشت اما در تمامی این بازی ها ترکیب این تیم دستخوش تغییر و تحول شد.

تیم ملی بسکتبال سه رویداد را با یک کادر فنی (بائرمن و شاهین طبع) پشت سر گذاشت و اینک در آستانه رقابت های غرب آسیا مهران حاتمی سرمربی این تیم شده است. علاوه بر آن نفرات تیم ملی در سه رویداد؛ انتخابی المپیک، ویلیام جونز و فیبا آسیا چلنج جابه جا شده اند و هنوز دلیل اصلی بیشتر این تغییرات مشخص نیست.

مسابقات بسکتبال قهرمانی غرب آسیا روز یکشنبه دهم بهمن در امان پایتخت اردن آغاز می شود و تیم ملی در روز نخست با فلسطین مسابقه می دهد و روز سه شنبه 12 بهمن با لبنان روبه رو می شود. ملی پوشان ایران مسابقات غرب آسیا را روز 14 بهمن مقابل اردن به پایان می برند و علاوه بر این حریفان در طول برگزاری رقابت ها با تیم های سوریه و عراق هم رودررو می شوند.

اوشین ساهاکیان، روزبه ارغوان، اصغر کاردوست، عرفان نساج پور، بهنام یخچالی، محمد جمشیدی، محمد ترابی، وحید دلیرزهان، ارسلان کاظمی، سجاد مشایخی، احسان صمدی و محمدحسین جعفری 12 بازیکن تیم ملی بسکتبال در این دوره از رقابت ها هستند. در میان این نفرات عرفان نساج پور بازیکن 32 ساله بعد از سال ها که پشت در تیم ملی بود وارد ترکیب این تیم شد.احسان صمدی و محمد حسین جعفری برای نخستین بار و از ترکیب تیم جوانان ایران وارد ترکیب تیم ملی شدند. با مصدومیت محمد حسن زاده، کادر فنی تیم ملی محمد ترابی را انتخاب کرد. وحید دلیر زهان دوباره در جمع ملی پوشان دیده می شود و نفرات دیگر تجربه ای 5 تا 10 سال در بازی های ملی دارند.