آرشیو شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۴۷
سینما
۱۲

راش

تجهیز سینما باغ فردوس

مجموع صندلی و کفپوش سالن سینما فردوس در موزه سینما همزمان با فرا رسیدن سی و پنجمین بهار سینمای ایران تعویض و از جهت امکانات رفاهی برای حضور مخاطب علاقه مند سینمای ایران تجهیز شد.

به گزارش مهر، سالن سینما فردوس با ظرفیت 109 صندلی با همکاری موزه سینما و موسسه تصویر شهر تعویض و تجهیز شده و در اختیار مخاطبان سینمای ایران قرار گرفته است. این سالن سینمایی پیش از این در سال 90 در دوران مدیریت محمدحسن پزشک به روز شده بود و حال پس از گذشت پنج سال بار دیگر در بهمن امسال و در زمان مدیریت محمد حیدری تجهیز شده است.

سالن سینما فردوس در سال 81 و پس از افتتاح موزه سینمای ایران در محله باغ فردوس به عنوان بخشی از روند بازدید مخاطب سینمای ایران قرار می گرفته و گزیده ای از فیلم های اولیه سینمای ایران برای بازدیدکنندگان پخش می شد. این سالن مرداد 83 و در زمان مدیریت جمال امید به عنوان یک سالن سینما مورد بهره برداری قرار گرفت و فیلم «مهمان مامان» ساخته داریوش مهرجویی نخستین اثر سینمایی بود که در این سالن روی پرده رفت.

مشکل گیتی یک میلیاردی شد

حبیب اسماعیلی گفت: فروش فیلم «مشکل گیتی» ساخته مسعود مددی از مرز یک میلیارد تومان گذشت.

به گزارش فارس، علی سرتیپی مدیرعامل دفتر پخش فیلمیران درباره فروش فیلم های این دفتر توضیح داد: فیلم «هفت ماهگی» تاکنون حدود یک میلیارد و 500 میلیون تومان فروخته و فروش فیلم «سلام بمبئی» به 13 میلیارد و 50 میلیون تومان رسیده است.

او درباره فیلم های «وارونگی» و «گیتا» گفت: فیلم «گیتا» به فروش 460 میلیون تومان و «وارونگی» نیز به فروشی 650 میلیون تومانی رسید.

فیاض هوشیار هم درباره فروش فیلم «خانه ای در خیابان چهل و یکم» گفت: فیلم در تهران و شهرستان به فروش 437 میلیون و 620 هزار تومان رسید. فیلم در تهران 21 سالن و در شهرستان 12 سالن در اختیار دارد.

فیلم «لاک قرمز» در تهران به فروش 970 میلیون و در شهرستان به فروش 460 میلیون تومان رسید. که در مجموع به فروش یک میلیارد و 330 میلیون تومان دست یافته است./ فارس