آرشیو شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۴۷
جامعه
۱۴

گردشگری در تالاب

زندگی بومیان مناطق تالابی به تالاب وابسته است. آنها از طریق ماهیگیری، شکار و دامداری امرار معاش می کنند، اما شرایط شکننده تالاب ها باعث شده نتوانند از این طریق زندگی شان را ادامه دهند.

مساله ای که این روزها به فراموشی سپرده شده، توجه به بومیان مناطق تالابی است، زیرا برای معیشت جایگزین این افراد، راهکار مناسبی اندیشیده نشده؛ راهکارهایی مانند رونق گردشگری و توجه به صنایع دستی.

چنانچه مسئولان با توجه به حقآبه تالاب ها بتوانند وضع آنها را تثبیت کنند، بومیان منطقه از طریق گردشگری و فروش صنایع دستی می توانند درآمد مناسبی به دست بیاورند. برای نمونه، جوانان زیادی اطراف تالاب شادگان وجود دارند که در مواقع پرآبی این تالاب و با استفاده از قایق، گردشگران را به نقاط مختلف تالاب می برند و درآمدزایی می کنند.

برخی از خدمات سایت، از جمله مشاهده متن مطالب سال‌های گذشته روزنامه‌های عضو، تنها به مشترکان سایت ارایه می‌شود.
شما می‌توانید به یکی از روش‌های زیر مشترک شوید:
اشتراک شخصی
در سایت عضو شوید و هزینه اشتراک یک‌ساله سایت به مبلغ 1,390,000ريال را پرداخت کنید.
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامه‌ها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارت‌های بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارت‌های اعتباری بین‌المللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکان‌پذیر است.
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی همه کاربران به متن مطالب خریداری نمایند!
توجه!
  • دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت می‌گیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمی‌کند.
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.