آرشیو شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۴۷
ایران
۱۵

نارضایتی از عوارض گمرکی تجهیزات آتش نشانی

شهردار شیراز به دریافت عوارض گمرکی از تجهیزات و ماشین آلات آتش نشانی انتقاد کرد و گفت: معتقدیم وقتی با هزینه های شهر خرید می کنیم، تجهیزات باید در اختیار مدیریت شهری قرار گیرد.

به گزارش تسنیم، علیرضا پاک فطرت در حاشیه بازدید از امکانات و تجهیزات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز عنوان کرد: زمانی با تحریم دست و پنجه نرم می کردیم که اقتصاد مقاومتی راهگشا بود و تجهیزات بسیاری در داخل تولید شد؛ اما امروز که مشکل کمی رفع شده باید برای خرید تجهیزات عوارض گمرکی پرداخت کنیم یا آنچه را می خریم در اختیار دستگاه های دیگر قرار دهیم تا شامل گمرکی نشود.

وی با بیان این که معتقدیم وقتی با هزینه های شهر خرید می کنیم، تجهیزات باید در اختیار مدیریت شهری قرار گیرد، افزود: چنین موضوعاتی باید به یک مطالبه ملی تبدیل شود تا بتوان آنها را با در نظر گرفتن تمهیدات قانونی در سطح کشور مدیریت کرد.

پاک فطرت همچنین بر لزوم توجه به آموزش های علمی در کنار آموزش های عملی برای افرادی نظیر آتش نشانان تاکید و افزود: نیروهای آتش نشانی وقتی به سطح بالایی از توان می رسند که علاوه بر آموزش های فردی در حوزه توان جسمی و عملیاتی، دارای دانش فنی مناسب نیز باشند.

وی بیان کرد: سازمان آتش نشانی شهرداری شیراز امروز و در مقایسه با سال 90 از جایگاهی مناسب به لحاظ تجهیزات و نیروی انسانی برخوردار است اما نباید روند را تا رسیدن به نقطه ایده آل متوقف کرد.