آرشیو یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۶۴۲۰
فن آوری
۸
تاپ اپ

پیدا کردن بهترین نقطه خانه برای قرار دادن «مودم»

ماهرخ چنگیز

داشتن یک خط اینترنت در خانه های امروزی یکی از ضرورت ها محسوب می شود و با وجود استقبال بالای کاربران برای داشتن سرویس اینترنت، اما داشتن اینترنت پرسرعت با بهترین کیفیت در ایران داستان های خودش را دارد. دلایل مختلف برای کاهش سرعت اینترنت خانگی از سوی شرکت های اینترنتی و مقامات وزارت ارتباطات مطرح می شود. کمبود زیرساخت ها، شلوغی مراکز مخابراتی و عدم توسعه شبکه مخابراتی و... شاید از جمله این دلایل باشد. برخی از راهکارهای حل مشکل سرعت اینترنت خارج از کنترل هر یک از ماست اما گاهی با رعایت برخی نکات تا حد زیادی می توان جلو کاهش سرعت اینترنت و قطع و وصل آن را گرفت، برای مثال می توانید مودم خود را در بهترین جای خانه بگذارید یا بهترین جای خانه را برای دریافت سیگنال پیدا کنید. اما چگونه می توان بهترین جا برای قرار دادن مودم را پیدا کرد؟ اپلیکیشن Wi-Fi SweetSpots در این زمینه می تواند بهترین کمک را به شما کند.

در واقع با این برنامه از قدرت شبکه و ایرلس خانگی خود مطلع خواهید شد. Wi-Fi SweetSpots به صورت لحظه ای سرعت وای فای شما را نشان می دهد یا حتی شرایطی فراهم می کند که به وسیله پخش صدا، از فاصله نسبی خود با روتر وایرلس مطلع شوید. کار با این برنامه و دریافت اطلاعات از آن بسیارساده است. بعد از نصب Wi-Fi SweetSpots روی گوشی هنگامی که وارد محیط برنامه شوید، به صورت زنده سنجش سرعت اینترنت خانه یا محل کار خود را روی یک نمودار خواهید دید. با کمک این نمودار می توانید اطلاعات دقیقی از میزان سرعت و قدرت سیگنال مودم خود به دست بیاورید.

هرجا که سرعت بالاتر باشد نمودار شیب صعودی خواهد داشت و به صورت طبیعی هم در نقاط کور طبیعتا در نمودار چیزی دیده نخواهد شد. بهتر است با کمک این اپلیکیشن تمام بخش های خانه یا محل کارتان را جست و جو و آنالیز کنید و در نهایت با کمک نمودارهایی که در اختیار دارید و مقایسه این اطلاعات بهترین جا را برای قرار دادن مودم پیدا کنید. Wi-Fi SweetSpots به صورت رایگان در اختیار کاربران سیستم عامل اندروید و ios قرار گرفته است.