آرشیو یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۴۸
اخبار کشور
۳

آقای ابوطالبی! یک سال معطلی بی نتیجه برای اجازه آمریکا، نامش چیست؟!

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور خطاب به رئیس جمهور آمریکا گفت: آقای رئیس جمهور! به یاد داشته باشید ملت ایران بیش از سه هزار سال استوار و سربلند ایستاده است؛ ایرانی را در طول تاریخش هیچ کس نتوانسته تحقیرکند.

«حمید ابوطالبی» معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور در واکنش به اقدام اخیر ترامپ رئیس جمهور آمریکا در صفحه شخصی خود در توئیتر خطاب به رئیس جدید آمریکا نوشته است:

جناب آقای رئیس جمهور آمریکا

ملت ایران نماد هویت و تاریخ آریایی، انسانیت اسلامی، آزادی، آزادگی و انسان دوستی است؛ حتما منشور کوروش را دیده اید؟

ملت ایران ملت کهن و بسیار متمدنی است؛ خشونت و ترور را بر نمی تابد و با آن می ستیزد؛ حتما انوار مشعشع تمدن و فرهنگ چند هزار ساله آن را رویت کرده اید؟

ملت ایران ملت دینداری است و به زرتشتیت، یهودیت، مسیحیت و اسلام افتخارمی کند؛ حتما افتخار آفرینی های آنها را درتاریخ شنیده اید؟

ملت ایران ملت پر غرور و پرافتخاری است، که نقش او را در تاریخ سازی کسی نمی تواند انکار کند؛ حتما تاریخ را خوانده اید؟

آقای رئیس جمهور! به یاد داشته باشید ملت ایران بیش از سه هزار سال استوار و سربلند ایستاده است؛ ایرانی را در طول تاریخش هیچ کس نتوانسته تحقیر کند.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز جمعه (بامداد شنبه به وقت تهران) فرمان اجرایی بررسی سخت گیرانه سوابق مهاجران به آمریکا را امضا کرد که بر اساس آن صدور روادید برای اتباع کشورهای «مضر برای منافع ایالات متحده» از جمله ایران به مدت 90 روز تعلیق شده است.

حمید ابوطالبی گزینه پیشنهادی دولت یازدهم برای تصدی پست نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل 344روز در انتظار صدور روادید برای ورود به خاک آمریکا بود اما آمریکائی ها به بهانه حضورش در جریان تسخیر لانه جاسوسی از صدور روادید برای وی امتناع کرد. برغم تکذیب ابوطالبی، با ورودش به نیویورک موافقت نشد و در نهایت با عقب نشینی آرام دولت در اولین چالش دیپلماتیک با آمریکا غلامعلی خوشرو جایگزین وی شد.