آرشیو یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۴۸
سیاسی
۲

رضایت ظریف و لاوروف از نتایج نشست آستانه

محمدجواد ظریف و سرگئی لاوروف، وزیران خارجه ایران و روسیه در مذاکره تلفنی درباره روند حل و فصل مسائل سوریه گفت وگو کرده و نتایج نشست آستانه را که به ابتکار تهران، مسکو و آنکارا برگزار شد، عالی ارزیابی کردند.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد در مکالمه تلفنی ظریف و لاوروف، دو طرف نتایج نشست دو روزه سوریه را که هفته گذشته در پایتخت قزاقستان برگزار شد، عالی و ارزشمند توصیف کردند.

وزیران خارجه ایران و روسیه در این مذاکره خاطرنشان کردند که نشست آستانه، میدان موثری برای گفت وگوهای مستقیم بین دولت سوریه و نمایندگان گروه های مسلح مخالف برای تقویت و تثبیت آتش بس و برقراری صلح و آرامش در این کشور بود. وزیران خارجه دو کشور توافق کردند به تشریک مساعی و همگرایی برای کمک به حل و فصل مناقشه سوریه، ادامه دهند.

اهمیت دیپلماسی عمومی

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در گردهمایی مدیران روابط عمومی سازمان ها و دستگاه های دولتی، عوامل معنایی قدرت را مهم ترین مولفه قدرت واقعی ایران دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران قدرتی بالنده است. ظریف افزود: اصطلاح قدرت معنایی، در برابر قدرت مادی است و مولفه هایی نظیر تکیه بر مردم، مقاومت آنها و استقلال طلبی، نمونه های بارز تاکید بر عوامل معنایی قدرت است که قدرت واقعی جمهوری اسلامی ایران را شکل می دهد.