آرشیو یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۴۸
ماشین
۷

خودروی روز

نسل دوم نیسان جوک در دست ساخت است

نیسان جوک اصلی، حدود هفت سال دارد و اکنون نیسان روی مدل نسل دوم این کراس اوور ساب کامپکت کار می کند. به گزارش خبرخودرو، بتازگی اطلاعات جدیدی از نسل بعدی نیسان جوک منتشر شده است.

نسل جدید جوک دارای طراحی تهاجمی خواهد بود و بتازگی طرحی ذهنی از آن با الهام از نیسان گریپز کانسپت و نیسان وی موشن 0/2 کانسپت منتشر شده است؛ بنابراین می توان انتظار داشت عناصر طراحی جدید نیسان در جوک آینده نیز دیده شود. نسل بعدی این خودرو که براساس پلتفرم CMF-B ساخته می شود، عریض تر و کوتاه تر از مدل کنونی آن خواهد بود تا ابعادی آیرودینامیک تر داشته باشد. بدنه عریض تر این خودرو به بهبود فضای کابین برای سرنشینان کمک خواهد کرد. صندوق عقب این خودرو نیز دارای ظرفیت 350 لیتر خواهد بود. نسل بعدی نیسان جوک از موتور توربوشارژ بنزینی با قدرتی در حدود 120 یا 170 اسب بخار بهره خواهد برد.

مدل جدید مرسدس آام گ استیشن با چاشنی برابوس

برابوس (Brabus) در یکی از تازه ترین طرح های خود سراغ مرسدس آام گ سی 63 اس استیشن رفته و آن را به هیولایی با پوست سبز و قلبی سرخ بدل کرده است. به گزارش پدال، نمای بیرونی، اتاق و زیر کاپوت خودرو دستخوش تغییرات زیادی شده و همه چیز کاملارنگ و بوی موجود در دیگر اعضای خانواده این تیونر نام آشنا را دارد.

رنگ بدنه سبز لیمویی، خطوط مسابقه ای سراسری مشکی رنگ، پوشش فیبر کربنی دیفیوزر عقب، آینه های جانبی و اسپویلر عقب و جلو، نشان برابوس در مرکز جلوپنجره، رینگ های 9 پره دوبل و کالیپرهای نارنجی رنگ ترمز، شخصیت و زیبایی خیره کننده ای به این آلمانی جسور بخشیده اند. در بخش فنی هم مهندسان برابوس خروجی قلب V8 توربو دوقلوی استاندارد مرسدس آام گ را از 503 اسب بخار و 700 نیوتن متر به 641 اسب بخار (PS650) و 820 نیوتن متر ناقابل رسانده اند. این ارقام برابوس 650 را قادر می سازد ظرف مدت زمان 8/3 ثانیه (بهبود 3/0 ثانیه ای) به سرعت در مرز صد کیلومتر بر ساعت دست یافته و بی وقفه تا سقف 320 کیلومتر بر ساعت بتازد. نکته جالب توجه در زیر کاپوت، پوشش اختصاصی پیشرانه با رنگ آمیزی و نام و نشان اختصاصی برابوس است که در حقیقت به اندازه ظاهر خودرو زیباست و توجه هر بیننده ای را به خود معطوف می سازد.