آرشیو یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۴۸
فرهنگ و هنر
۱۶

موسیقی

ارکستر سمفونیک تهران در ایتالیا کوک می شود

بنیاد رودکی و ارکستر جشنواره پوچینی توافق نامه ای دو طرفه به منظور تعامل در زمینه موسیقی امضا کردند.

به گزارش فارس، این توافق نامه اولیه به نوعی تعامل تجربی در زمینه موسیقی است و سال 2017 میلادی اجرایی می شود. طبق مفاد این توافق نامه برنامه های موسیقی به شرح زیر اجرا می شود: برگزاری اجرای موسیقی در تهران با ارکستر سمفونیک تهران با رهبری آلبرتو ورونزی در ماه آوریل (فروردین اردیبهشت)؛ برگزاری اجرای موسیقی توسط ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی با موضوع یادواره حمله تروریستی در فرانسه در جشنواره پوچینی در سال 2017 (9596) و یا سال های دیگر.

«ارکستر شهر» به صدا درمی آید

«ارکستر شهر» اولین اجرای صحنه ای خود را 29 بهمن برگزار خواهد کرد.

اسماعیل تهرانی، رهبر این ارکستر با اعلام این خبر به ایسنا گفت: ابتدا قرار بود این ارکستر 15 بهمن به صحنه برود، اما بنا بر ضرورت این اجرا به جمعه 29 بهمن موکول شده است.

او با بیان این که باید به پیشکسوت ها تعظیم کرد، درباره قطعات اجرایی این کنسرت توضیح داد: من در حال حاضر پنج قطعه از آهنگسازان و استادهایی مانند روح الله خالقی، گلنوش خالقی، ابوالحسن صبا و حسین دهلوی را برای اجرا در نظر گرفته ام که سه قطعه از آنها کرال است. همچنین یک خواننده همراه ارکستر اجرا می کند و قطعه دیگری شامل نوازندگی سنتور و ارکستر خواهد بود. البته امکان تغییر این برنامه نیز وجود دارد.

رهبر ارکستر سازهای ایرانی شهر گفت: این برنامه در واقع رونمایی از این ارکستر است و به صورت عمومی برگزار شده و بلیت آن فروخته نمی شود. در حال حاضر سالن مورد نظر سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران برای این اجرا، پردیس خاوران است. او اضافه کرد: حال و هوای این روزهای ارکستر، خوب است و تمرین ها بخوبی جلو می رود.