آرشیو یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۴۸
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰
بازتاب

تک قطبی شدن کشتی به دست مافیا

ابراهیم خیرالله زاده، مربی کشتی، به بررسی عوامل دلسردی برخی مربیان تهرانی می پردازد و می گوید: ما در تهران کشتی گیر و استعداد فراوان داریم و هیچ کس نمی تواند منکر آن شود؛ بعضی افراد خواسته یا ناخواسته می گویند در تهران کشتی گیر نداریم، اما این تفکر اشتباه محض است. اگر ما این استعدادها را جمع کنیم و تحت آموزش صحیح قرار دهیم، فقط می توانیم از تهران قدرتمان را به کشتی دنیا نشان دهیم.

وی که با برنامه جهان کشتی رادیو ورزش صحبت می کرد، ادامه می دهد: ما اکنون مربیان سازنده ای داریم که از زندگی خود می زنند تا به کشتی خدمت کنند. متاسفانه بعضی مسائل در کشتی وجود دارد که کشتی تهران را تک قطبی کرده است. تیم های تهرانی را افرادی برنامه ریزی می کنند که خود مربی و تیم دار هستند و سعی می کنند سیاست های خود را به مرحله اجرا بگذارند.

خیرالله زاده، این را هم گفته است: ما در کشتی تهران، مافیای کشتی پایتخت داریم که در پشت صحنه چهره خود را پنهان، اما افکار و برنامه های مدنظر خود را پیاده می کند. این مافیا با اجیر کردن افراد یا گروه های تبلیغاتی و قدرتی که در هیات کشتی استان تهران دارند، باندبازی می کنند و اردو می گذارند؛ به طور مثال برخی تیم ها در آکادمی مجد اردوهای یکماهه یا دوماهه می گذارند؛ در حالی که آکادمی مجد یک باشگاه خصوصی است. وقتی کشتی گیران با محیط و امکانات بسیار خوب آکادمی مجد روبه رو می شوند، بعد از مدتی دیگر به باشگاه های معمولی خود بازنمی گردند و این مساله به کشتی استان تهران آسیب می رساند.