آرشیو یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۴۸
ورزش
۱۸
یادداشت

به جای اعتراض، تلاش کنید

رضا پورعالی

این روزها با داغ شدن تنور رقابت های لیگ برتر در نیم فصل دوم، تلاش تیم ها برای نتیجه گیری به اوج خود رسیده، اما برخی افراد وقتی نتیجه نمی گیرند، به جای بررسی دقیق مشکلات تیم، به زمین و زمان اتهام می زنند تا دلیل برای ناکامی تیمشان بیابند و او را به عنوان مقصر معرفی کنند، غافل از این که تیم آنها خوب بازی نمی کند و مردم با چشمان باز همه چیز را می بینند. این که دست های پشت پرده را مقصر ناکامی جلوه دهیم، تا چند هفته و چند ماه جواب می دهد نه تمام عمر. وقتی تیمی پر از ستاره می شود و فوتبال زیبا بازی نمی کند، این به دست های پشت پرده مربوط نیست، به دانش مربی مربوط است.

یک نکته مهم دیگر هم وجود دارد. سازمان لیگ و دپارتمان داوری باید دست در دست هم، کاری کنند که اعتراض ها و مشکلات به حداقل برسد. به صورت طبیعی در نیم فصل دوم، حساسیت بازی ها بیشتر و قضاوت بازی ها هم سخت تر می شود، اما این دلیل موجهی برای اشتباهات داوری نیست و سازمان لیگ باید فکری برای اشتباهات تاثیرگذار در نتایج بازی ها بکند تا داوری ها، تعیین کننده تیم های صدر جدول نباشد.

تجربه نشان داده هرگاه اعتراض ها به داوری بالاگرفته و موج آن همه گیر شده، اعتماد به نفس داوران از بین رفته و اشتباهات هم بیشتر شده است. امیدواریم این بار انتقادها از اشتباهات تاثیرگذار، منجر به افزایش درصد اشتباهات نشود.