آرشیو سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۵۰
صفحه آخر
۱۲

یک مقام آمریکایی: مجوز حمله آمریکا به یمن را ترامپ شخصا صادر کرده است

منابع خبری اعلام کردند که حمله اخیر نیروهای آمریکایی به یمن که ده ها غیرنظامی را به کام مرگ فرستاد با دستور دونالد ترامپ صورت گرفته است. ترامپ گفته بود، مثل اوباما در سایر کشورها جنگ افروزی نخواهد کرد!

سرویس خارجی - نیروهای آمریکایی روز یکشنبه عملیاتی را در یمن انجام دادند که غیرنظامیان زیادی را قربانی کرد. در این عملیات تعدادی از نیروهای تکاور (کماندو) آمریکایی با چتر در روستای «یکلا» در استان «بیضاء» فرود آمدند. گزارش برخی رسانه های یمنی و سعودی از کشته شدن 40 نفر از جمله شماری کودک و زن حکایت دارد. شبکه المیادین نیز به نقل از یک منبع محلی اعلام کرده بود یک تفنگدار آمریکایی نیز در این عملیات کشته شده است. اکنون اما مشخص شده این عملیات که «اولین حمله آمریکا در دوران ترامپ به کشور دیگر» محسوب می شود به دستور رئیس جمهور این کشور صورت گرفته است. جالب اینجاست که در این حمله، ترامپ درست مثل اوباما دلیل انجام عملیات را «مبارزه با گروه های تروریستی» عنوان کرده است!

به گزارش تسنیم به نقل از الجزیره، یک مقام نظامی آمریکایی اعلام کرده «دونالد ترامپ» مجوز حملات هوایی آمریکا را علیه پایگاه های القاعده در البیضا یمن را صادر کرده است. هرچند که این حمله با نام مبارزه با القاعده صورت گرفته اما کشته شدن ده ها غیرنظامی دروغ بودن این ادعا را رد می کند. شماری از خبرگزاری ها نیز از کشته شدن 41 نفر و زخمی شدن 35 نفر دیگر در پی این هلی برن خبر دادند. نیروهای آمریکایی پیش از این نیز در اواخر سال 2014 میلادی در منطقه عبدان شبوه در نزدیکی استان البیضاء عملیات هلی برن انجام داده بودند.

همزمان با این جنایت آمریکایی ها، جنگنده های سعودی نیز اقدام به بمباران شهرهای یمن کردند.

ناظران تحریم های سازمان ملل اما در گزارشی به شورای امنیت هشدار دادند که ائتلاف به رهبری آل سعود حملاتی را در یمن انجام داده اند که احتمالاجنایت جنگی به شمار می رود. کارشناسان سازمان ملل به متحدان این ائتلاف از جمله آمریکا، انگلیس و فرانسه هشدار داده اند که به قوانین بین المللی پایبند باشند.