آرشیو سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۵۰
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

کارگردان نورچشمی مدیران تئاتر مانیفست مهاجرت صادر کرد!

یک کارگردان تئاتر که به خاطر توجه ویژه مدیران دولتی به «کارگردان نورچشمی» مشهور شده است، در تازه ترین نمایش خود در جشنواره تئاتر فجر، به تبلیغ مهاجرت از کشور می پردازد!

به گزارش خبرنگار کیهان، سی و پنجمین دوره جشنواره تئاتر فجر در حالی به روزهای پایانی خود رسیده که باز هم اجرای نمایش های مبتذل و فاقد محتوای متناسب با نام این جشنواره سوال برانگیز شده است. نمونه یکی از این نمایش ها، کار جدید محمد یعقوبی است.

جواد تمدنی، کارشناس تئاتر و مدیر روابط عمومی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در گفت وگو با خبرنگار کیهان درباره این نمایش گفت: ما امسال با هدف حمایت از نمایش هایی با مضمون مقاومت به جشنواره تئاتر فجر ورود کردیم. اما آنچه دیدیم، حضور بسیار کمرنگ نمایش هایی با این مضامین بود. امسال هم همچون دوره های گذشته، اغلب آثار این جشنواره را نمایش هایی تشکیل داده که متمایل به سیاه نمایی هستند. نمایش محمد یعقوبی، نمونه بارز چنین آثاری است.

وی افزود: این اثر که «تنها راه ممکن» نام دارد یک نمایش اپیزودیک است که در پرده های مختلف جامعه ایران را جامعه ای سردرگم، سیاه، نکبت زده، متحجر و ریاکار معرفی می کند!

تمدنی تصریح کرد: در پایان، نمایش مانیفست می دهد که تنها راه ممکن این است که از این کشور باید مهاجرت کرد! نام نمایش «تنها راه ممکن» یعنی مهاجرت از ایران.

گفتنی است، یعقوبی پس از دریافت امکانات ویژه از معاونت هنری وزارت ارشاد برای اجرای نمایش های سراسر ابتذال و توهین خود با موج انتقادات رسانه ای مواجه شده بود. اما وی در پاسخ به این انتقادات، عکسی توهین آمیز نسبت به مخاطبان خود در فضای مجازی منتشر کرده بود.

یعقوبی در مقطعی به اداره کل نمایش رادیو دعوت شد که این حرکت با اعتراض کیهان روبرو شد.