آرشیو چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۳۹۷۳
گردشگری
۱۷

خبر

ثبت ملی «خمینی ای امام»

همزمان با آغاز دهه فجر، سرود انقلابی «خمینی ای امام» در فهرست ملی میراث ناملموس ثبت شد. به گزارش روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این اتفاق در پی اجرای ماده 12 کنوانسیون بین المللی حفظ میراث فرهنگی ناملموس، به وقوع پیوست. این اثر با شماره 1331 ثبت ملی شده و به امضای دکتر احمدی پور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رسیده است. پیش از این، ترمینال یک فرودگاه مهرآباد با قدمت دوره پهلوی اول با شماره 31447 در فهرست آثار ملی ثبت شده بود.

جابه جایی 145هزار مسافر با ماهان

گروه بنگاه ها: هواپیمایی ماهان ایر رکورد جابه جایی 145 هزار مسافر ترانزیت را در سال کسب کرد. مدیرکل بازاریابی و توسعه فروش ماهان ایر در سمینار فرصت های گردشگری آلمان به میزبانی هواپیمایی ماهان ایر در تهران گفت: «سال گذشته توانستیم 145هزار مسافر ترانزیت را از شرق آسیا به اروپا و بالعکس ببریم و این یک رکورد برای ماهان ایر به حساب می آید. ما همچنین درصدد افزایش مسافران ترانزیت هستیم.» حسینی افزود: «ماهان ایر اولین شرکتی بود که ایرباس 321 را وارد کشور کرد و در حال حاضر هواپیماهای مدرن ایرباس 340 در ناوگان هواپیمایی ماهان ایر فعال هستند.»

وی تصریح کرد: «در سال 2016 پروازهای مستقیم به مسکو، کی یف، کپنهاگ و پاریس را راه اندازی کرده و قصد داریم در سال 2017 پروازهای مستقیم به باکو، بارسلون و لاهور را شروع کنیم.» مدیر بازاریابی ماهان ایر خاطرنشان کرد: «به زودی تعداد پروازهای ماهان به کابل به 5 پنج پرواز در هفته افزایش می یابد و تعداد پروازها در مسیر پاریس، کپنهاگ، دوسلدورف و میلان نیز افزایش خواهند داشت.» وی با بیان اینکه ماهان ایر از سال 2002 به آلمان پرواز می کند، گفت: در حال حاضر دو پرواز هفتگی به مونیخ و سه پرواز هفتگی به دوسلدورف داریم که تعداد پروازها به دوسلدورف در تابستان به 4 پرواز هفتگی افزایش می یابد. در همین حال، ماهان ایر در سال گذشته 70 هزار مسافر را به آلمان برده است.» حسینی درباره سرویس های ویژه ماهان ایر افزود: «تخفیف های ویژه برای مسیرهای اروپایی در نظر گرفته شده و همچنین مسافران کلاس تجاری ماهان در مسیرهای شرق آسیا و اروپا می توانند از سرویس Fast Track برای تردد به فرودگاه استفاده کنند.»