آرشیو چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۵۱
شهرستان ها
۷

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی: «کمپ» در شان زائر امام رضا(ع) نیست

متولی آستان قدس رضوی با بیان اینکه در شهر مشهد که همه روزه زائران از راه های مختلف هوایی و زمینی به آن وارد می شوند نباید بنای کار بر اسکان در کمپ باشد، گفت: آستان قدس در مرز میرجاوه برای زائران پاکستانی در حال احداث زائرسرا است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسسی با اشاره به منشور هفتگانه رهبر معظم انقلاب برای آستان قدس رضوی بر ضرورت اجرای صحیح تمام بندهای آن تاکید و تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که در اولویت آستان قدس رضوی بوده، نگاه جامع و همه جانبه به نیازهای زائران است. مقوله زیارت حضرت رضا(ع) تنها به حرم مطهر رضوی محدود نمی شود، بلکه تمام نیازهای زائران از زمان حرکت از مبدا تا زمان بازگشت باید مد نظر قرار بگیرد و در همین راستا امروز در مرز میرجاوه برای زائران پاکستانی که عموما مستضعف هستند در حال ساخت زائرسرا هستیم همچنین میقات الرضاهایی در مسیرهای جاده ای منتهی به مشهد در دست احداث است. وی با اشاره به احداث زائرشهر رضوی، این کمپ ها را به عنوان محل اسکان در وضعیت های اضطراری یاد و خاطرنشان کرد: آستان قدس رضوی تلاش کرده تا دغدغه اسکان برای زائر کم درآمد را با احداث زائرشهر رضوی تا میزان قابل توجهی برطرف کند.

رئیسی با تاکید بر این مطلب که زائرشهر رضوی در اختیار زائران کم درآمد حضرت رضا(ع) قرار خواهد گرفت ابراز کرد: این زائرشهر در سه فاز و در زمینی به مساحت 35 هکتار در دست ساخت است که فاز اول آن تا پایان سال با ظرفیت اسکان 5 هزار و 600 نفر به اتمام خواهد رسید و با تکمیل تمام فازهای این پروژه 25 هزار زائر روزانه می توانند در این مجموعه اسکان یابند.