آرشیو چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۵۱
صفحه اول
۱

روحانی: آسیب به برجام پیام خطرناکی به جهان منتقل می کند

رئیس جمهور با استقبال از گسترش و تعمیق روابط تهران- پاریس، تاکید کرد امروز بیش از هر زمان دیگری زمینه برای توسعه همکار ی های ایران و فرانسه در همه حوزه های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و منطقه ای آماده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی در دیدار «ژان مارک ارو» وزیر خارجه فرانسه، با اشاره به قدردانی مقام فرانسوی از پایبندی تهران به مفاد برجام و تائید آن از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی، اظهار کرد: توافق هسته ای میان ایران و شش کشور، رویدادی مهم در عرصه بین المللی بود و البته پیام این توافق برای جهان بسیار مهم تر از متن آن بود.

روحانی گفت: برجام حاوی این پیام بود که مسائل پیچیده بین المللی را می توان از طریق گفت وگو و در چارچوب رویکرد برد - برد حل و فصل کرد و لذا همه کشورها باید برای حفظ و تقویت آن بکوشند، چرا که هر آسیبی به آن، می تواند پیام خطرناکی را به جهان منتقل کند که دیپلماسی قادر به رفع مشکلات نیست.

رئیس جمهور با بیان این که برجام، فرصت و فضای خوبی را برای همکاری های فی مابین و تعاملات منطقه ای و جهانی ایجاد کرد، افزود: همه طرف ها باید بدون کوتاهی و تاخیر برای اجرای دقیق مفاد آن بکوشند. روحانی تقویت بیش از پیش همکاری های بانکی را از جمله اقداماتی برشمرد که باید در این راستا انجام گیرد.

انتقاد شمخانی از عملکرد فرانسه درخصوص منافقین

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی هم در دیدار وزیر خارجه فرانسه با انتقاد از فعالیت آزادانه گروهک تروریستی منافقین در این کشور، ضمن یادآوری جنایت های کم سابقه آنان در به شهادت رساندن مسئولان عالی رتبه و شهروندان عادی جمهوری اسلامی، افزود: رفتارهای جنایتکارانه منافقین و همکاری مستقیم آنان با صدام حسین در جنگ تحمیلی هرگز از حافظه ملت ایران پاک نشده و هر نوع حمایت از این گروهک تروریستی موجب انتقال پیام های غیردوستانه به جمهور اسلامی ایران خواهد شد.